۹ کانون حرکات اصلاح قامتی قامتی دانش‌آموزان در لرستان راه‌اندازی شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان از راه اندازی 9کانون حرکات حرکات اصلاحی برای جلوگیری از مشکلات قامتی دانش‌آموزان استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فرید بهرامی با اعلام این خبر هدف از راه اندازی این کانون ها را پيشگيري از شيوع ناهنجاري­هاي اكتسابي دستگاه عصبي- عضلاني- اسكلتي، آموزش به دانش­ آموزان در رابطه با عادات و الگوهاي حركتي صحيح و ارجاع و معرفي دانش ­آموزان داراي ناهنجاري­هاي اسكلتي به مراکز تخصصی عنوان کرد و گفت : در سال تحصیلی جاری 20درصد از دانش آموزان پایه های دوم تا دوازدهم تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه ماشيني امروز فقر حركتي به همراه عادات حركتي نادرست در كودكان و نوجوانان، تهديدي اساسي براي تندرستي حال و آيندۀ آنها به شمار می رود و دانش آموزان را مستعد ضعف­هاي عضلاني و ناهنجاري­هاي اسكلتي طي دهه­ هاي آينده مي ­كند.

بهرامی تاکید کرد : از آنجا كه عادت به كم تحركي و اتخاذ شيوه­ هاي نادرست حركت اعم از نشستن، ايستادن، حمل اشياء وکوله پشتی مدرسه در سنين پايين شكل مي­ گيرند و در طول سال­هاي بعدي عمر پايدار مي­مانند، ضروري است قبل از تثبيت و شكل­ گيري اين عادات اقدامات لازم جهت شيوه ­هاي صحيح حركت به مورد اجرا درآيد،زیرا تلاش­هاي بعدي در جهت تغيير عادت­هاي تثبيت شده بسيار مشكل و چه بسا پرهزينه خواهد بود.

وی تصریح کرد: عدم پيشگيري مناسب و به­ موقع از تثبيت اين عادات حركتي نامناسب از يك سو و فقر حركتي از سوي ديگر باعث بروز ضعف و ناهنجاري­هايي در دستگاه استخواني، عضلاني و مفصلي افراد جامعه مي­شود، كه شناسايي زمينه ­هاي بروز اين تغييرات نامطلوب قامتي در افراد و ارائه حركات جبراني و اصلاحي براي پيشگيري و رفع آنها، كانون توجه فعاليت ­كانون­هاي حركات اصلاحي ساختار قامتی است .

بهرامی به ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و خانواده ها هم اشاره کرد و افزود: برنامه اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان قصد دارد با آموزش و فرهنگ­ سازي عادات حركتي صحيح شامل: نشستن، ايستادن، راه رفتن، حمل اشياء و .... به دانش آموزان، از بروز تغييرات نامطلوب قامتي آنان جلوگيري كند و از اين طريق در راه تحقق حيات طيبه و زندگي سالم براي آينده ­سازان جامعه قدم بردارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =