چهره بابل در ایام ا... دهه فجر به رنگ انقلاب مزین می شود

مهندس کبود فیروزجایی،شهردار بابل از دگرگونی سیمای شهرستان بابل به رنگ انقلاب اسلامی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از بابل ،ماه بهمن در تقویم کشور ما یک تاریخ به حساب می آید. پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در این ماه سبب شد تا بهمن مهمترین بخش تاریخ انقلاب را در ذهن ها متصور نماید. به همین دلیل بعد ازگذشت سی و نه سال از پیروزی انقلاب، هنوز هم در سالروز این رویداد مهم، فضای کشور رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد و در این ماه مراسم باشکوهی که یادآوراتفاقات آن زمان باشد، در سراسر کشور برگزار می شود.

شهر بابل هم در دهه فجر، جشن پیروزی انقلاب را همگام با شهرهای سراسر کشور برگزار می کند. شهرداربابل که امسال مسئولیت رئیس کمیته فضاسازی دهه فجر را بر عهده گرفته است جهت بهتر برگزار شدن جشن انقلاب، برنامه های متنوعی را در نظر گرفته است.

مهندس کبود فیروزجایی افزود: به دلیل اینکه سیمای بصری و فضاسازی شهری از وظایف ذاتی شهرداری ها تلقی می شود لذا مسئولیت این بخش از برنامه های ایام الله دهه فجر بر عهده این نهاد گذاشته شد و شهرداری تلاش خواهد داشت تا برنامه های امسال در عین تنوع و دارا بودن مضامین و موضوعات انقلاب و رعایت ایام فاطمیه به نحو شایسته ای انجام گردد.

وی افزود: شهرداری بابل جهت بهتر برگزاری جشن بزرگ انقلاب، برنامه هایش را منطبق با این ایام تدوین نمود که از۱۲ تا ۲۲بهمن، روز پیروزی انقلاب به ترتیب اجرا خواهد شد.

مهندس کبود فیروزجایی در ادامه برنامه های این ایام را که با مسئولیت مدیریت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بابل به اجرا در خواهد آمد به ترتیب ذیل تشریح نمود .

- تونل انقلاب (۱۲ تا ۲۲ بهمن)

راه اندازی نمایشگاه عکس از مطبوعات بهمن ماه ۱۳۵۷ و تصاویر راهپیمایی های مردم شهر بابل در سال ۱۳۵۷ به طول ۶۰ متر به همراه تزیینات داخلی با روش فضاسازی دهه ۶۰ در محوطه شهرداری

- زنگ انقلاب (ساعت ۹ صبح ۱۲ بهمن )

زنگ انقلاب در مدرسه ای به نام یکی از شهدای انقلاب ، با حضور شهردار، معاونین و مدیران شهرداری نواخته می شود.

- دیدار شهردار و مدیران شهرداری با خانواده شهدای انقلاب ( ۱۴ بهمن)

-تجدید میثاق با شهدا و غباروبی مزار شهدای انقلاب (۱۹ بهمن)

با حضور شهردار و مدیران شهری مزار شهدای انقلاب شهر بابل، غباررویی خواهد شد.

- جشن انقلاب (غروب ۲۱ بهمن )

به دلیل همزمانی ایام دهه فجر و ایام فاطمیه شیوه برگزاری این جشن ها امسال متفاوت می باشد. طبق برنامه ریزی انجام شده در چند نقطه اصلی شهر با اولویت میدان ولایت و پیاده راه آیت ا.. سعیدی و پنج محله شهر بابل برنامه هایی متناسب این ایام که با هماهنگی شورایاران آن محلات انجام می گیرد، اجرا می گردد.

- راهپیمایی ۲۲ بهمن

مدیریت فرهنگی شهرداری بابل به جهت اهمیت این روز، برنامه ویژه ای را در نظر گرفته است. راه اندازی دو ایستگاه کودکان انقلابی در ابتدا (میدان ولایت) و اواسط مسیر (مخابرات استان) که در این دو ایستگاه برنامه هایی چون مسابقات اطلاعات انقلاب، اهدای کتاب با موضوع انقلاب و فاطمیه به کودکان و همچنین چهره پردازی (گریم) با طرح و نمادهای انقلابی بر روی صورت کودکان و .... برگزار خواهد شد.

- فضاسازی شهری دهه انقلاب ( ۱۲ تا ۲۲ بهمن )

در این راستا طراحی و استقرار المان های مناسب با ایام ا... دهه فجر در میادین، نصب بنرهای استندی و بیلبوردی در سطح شهر

- بر گزاری المپیاد ورزشی کارکنان شهرداری و سازمان های تابعه (۱۲ تا ۲۶ بهمن)

این المپیاد در ۶ رشته فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت و طناب کشی برای همکاران شهرداری و سازمان های تابعه برگزار خواهد شد.

- مسابقه فوتبال گل کوچک محلات شهر بابل ( ۳۰ دی تا ۱۰ بهمن )

این مسابقه مخصوص محلات شهر بابل با هدف انتقال و گسترش نشاط و شادابی و تعاملات بین محله ای و با حضور ۳۲ تیم در حال برگزاری می باشد.

- کتابت سوگواره یاس (۱۹ بهمن)

به مناسبت تقارن ایام فاطمیه با جشن انقلاب، شهرداری بابل در نظر دارد برنامه ای تحت عنوان (کتابت سوگواره یاس) برگزار نماید. در این برنامه از اساتید برتر استان و شهرستان بابل دعوت می شود تا در خصوص مضامین مرتبط با این ایام به کتابت بپردازند. آثار این خوشنویسان در موزه گنجینه بابل به نمایش گذاشته می شود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =