خبرگزاری صدا و سیما نوشت:دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی تلفنی درباره عملیات نظامی ترکیه در شهر عفرین سوریه گفتگو کردند.

خبرگزاري فرانسه گزارش داد: ترامپ از اردوغان خواست اقدامات نظاميش را در سوريه محدود کند و عدم گسترش عمليات عفرين را خواستار شد. همچنين رئيس جمهور ترکيه در اين گفتگوي تلفني با همتاي آمريکايي خود، بر ضرورت توقف حمايت تسليحاتي آمريکا از افراد مسلح کرد سوريه تأکيد کرد.

کاخ سفيد اعلام کرد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در گفتگوي تلفني با رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه خواستار همکاري نزديکتر دو کشور به منظور پرداختن به نگراني هاي مشروع امنيتي ترکيه شد. ترامپ همچنين اردوغان را به جلوگيري از هر گونه اقدامي که به رويارويي بين نظاميان ترکيه و نيروهاي آمريکايي بينجامد، ترغيب کرد.

در ادامه بيانيه کاخ سفيد آمده است ترامپ در اين گفتگوي تلفني با اردوغان، نگراني خود را از «لفاظي هاي ويرانگر و اشتباه» ترکيه و همچنين بازداشت شهروندان آمريکايي در ترکيه تحت پوشش قانون وضع اضطراري اعلام کرد. همچنين ترامپ ابراز نگراني کرد افزايش خشونت ها در منطقه عفرين در شمال سوريه باعث به خطر افتادن و تضعيف اهداف مشترک دو کشور در سوريه مي‌شود.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =