معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که با خودروی پدر و مادرش اقدام به تهدید پسران نوجوان و آزار و اذیتشان در کانال آب کرده بود، خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت؛ در ساعت ۱۴ روز ۲۷ دی‌ماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس اعلام شد که تعدادی از کسبه و اهالی خیابان اردیبهشت شمالی، پسر نوجوانی حدودا ۱۳ساله را از داخل کانال آب سرپوشیده واقع در این خیابان بیرون کشیده و این پسر به آنها عنوان گفته که توسط مردی ناشناس مورد تهدید و نهایتا آزار و اذیت قرار گرفته است.

با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه ، پسر نوجوان به آنها گفت: فردی ناشناس با یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ مرا از مقابل پارک پلیس و به بهانه کمک کردن به مادربزرگش سوار ماشین کرد و به نشانی کانال آب در خیابان اردیبهشت شمالی آورد ؛ با تهدید و فریب مرا به داخل کانال کشاند و در آنجا مرا مورد آزار و اذیت قرار داد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "آزار و اذیت جنسی" و پس از تأیید موضوع از سوی پزشکی قانونی، پرونده به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و پسر ۱۳ ساله که به همراه پدرش به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرده بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پس از تعطیلی مدرسه در حال بازگشت به منزل بودم ؛ دقیقا نبش کوچه ۲۱۸ شرقی ، مرد جوانی جلوی مرا گرفت و گفت که برای مادربزرگش گل و گلدان خریداری کرده و به این بهانه از من خواهش کرد تا برای تحویل آنها به وی کمک کنم. با این مرد جوان به راه افتاده و از طریق پل هوایی به سمت دیگر اتوبان شهید زین الدین رفتیم و دقیقا در مقابل پارک پلیس سوار یک دستگاه پراید سفیدرنگ با شیشه‌های دودی شدیم ؛ آنجا بود که با چاقو مرا تهدید کرد که اگر صحبتی بکنم مرا خواهد کشت و پس از آن به راه افتاد. پس از طی مسیری به داخل خیابان اردیبهشت شمالی در محدوده سراج رفت ؛ در آنجا ماشین را کنار خیابان پارک کرد ؛ پس از پیاده شدن از ماشین ، مرا از طریق یک روزنه باریک به داخل کانال آب کاملا تاریک برد و مورد آزار و اذیت قرار داد.

پرونده‌ای مشابه این‌بار در محدوده جنگل لویزان

با توجه به اظهارات نوجوان ۱۳ ساله مبنی بر سوار شدنش به یک پراید سفید رنگ با شیشه‌های دودی ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهم پرونده اخیر به احتمال فراوان می بایست متهم پرونده مشابه دیگری باشد که در آن پرونده نیز مردی جوان با مشخصات ظاهری مشابه ( قد بلند ، حدودا ۲۵ الی ۳۰ ساله ) با فریب پسری ۱۱ ساله او را با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ هاچ بک با شیشه‌های دودی به محدوده پارک جنگلی لویزان در ۳۵ متری استقلال کشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده است.
پدر این نوجوان ۱۱ ساله در شکایت خود به کارآگاهان گفته بود که در ساعت ۲۲:۳۰ روز ۲۵ آذر روبروی پارک پلیس، پسرم منتظر من ایستاده بود تا پس از خرید ساندویچ به دنبالش رفته تا به خانه برویم ؛ طبق گفته فرزندم در همین زمان کوتاه مردی جوان نزدیک او شده و به او گفته است که می خواهد یک گلدان را برای مادربزرگش ببرد ؛ به این بهانه پسرم را به داخل کوچه‌ای خلوت کشانده و در آنجا با تهدید او را سوار یک پراید سفیدرنگ هاچ بک با شیشه‌های دودی کرد. پسرم را در کوچه و پس کوچه ها چرخانده تا نهایتا به جنگل لویزان در محدوده ۳۵ متری استقلال برد و در آنجا با تهدید و فشار ، پسرم را مورد آزار قرار داده است.متهم در این مدت او را تهدید کرده است که اگر داد و فریاد کند گردنش را می شکند ؛ پس از آن سوار ماشین پراید شده و از محل متواری شده است.

با توجه به حساسیت پرونده ، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و بررسی دقیق دوربین های مداربسته، محل سوارکردن پسرهای نوجوان و همچنین محل‌های ارتکاب جنایت آزار و اذیت جنسی، سرانجام موفق به شناسایی خودرو پراید سفید رنگ هاچ بک با شیشه های دودی به شماره پلاک معلوم شدند.

با شناسایی خودرو ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مالک فردی حدودا ۶۰ ساله است اما خودرو در اختیار پسر ۲۵ ساله اش به نام "ایمان" قرار دارد ؛ در ادامه تصاویر ایمان از سیستم جامع پلیس استخراج شد و پس از شناسایی تصویر وی از سوی شکات پرونده ، به عنوان متهم تحت تعقیب هر دو پرونده آزار و اذیت مورد شناسایی قرار گرفت.

سرانجام در آخرین روز دی ماه کارآگاهان به محل سکونت ایمان ۲۵ ساله در خیابان سراج مراجعه کرده و این محل را تحت مراقبت پلیسی قرار داده و نهایتا در ساعت ۱۳:۳۰ موفق به دستگیری وی شدند.

ایمان در همان تحقیقات اولیه صراحتا به آزار و اذیت دو شاکی پرونده اعتراف کرد و گفت که علاوه بر خودرو پراید سفید رنگ متعلق به پدرش ، یک فقره آزار و اذیت جنسی مشابه را نیز با خودرو پژو ۲۰۶ سفید رنگ متعلق به مادرش انجام داده است. همچنین در بازرسی از پارکینگ محل سکونت ایمان و خانواده اش ، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با شناسایی موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ متعلق به ایمان و اعترافات بعدی وی اطلاع پیدا کردند که ایمان علاوه بر استفاده از خودروهای پراید و ۲۰۶ متعلق به پدر و مادرش ، چندین مورد آزار و اذیت پسرهای نوجوان ۱۱ الی ۱۵ ساله و انتقال آنها به کانال سرپوشیده آب در خیابان اردیبهشت شمالی را با موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ خودش انجام داده است.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به موارد آزار و اذیت جنسی مشابه، شناسایی دقیق تعدادی از شکات پرونده و به منظور شناسایی دیگر شکات احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

وی از تمامی شکات که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تابرای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

همچنین از شهروندان که از دیگر جرایم ارتکابی متهم اطلاعاتی در اختیار دارند نیز درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۵۱۶ در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    31 0
    إعدام كمترين مجازات
    • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
      16 1
      شلاق و سپس اعدام و دیگر هیچ