تعیین تکلیف وضعیت زباله اردبیل ضروری است

شهردار اردبیل گفت: با توجه به خطرات زیست محیطی و آلودگی های ناشی از زباله های تولید شده ضروری است وضعیت زباله اردبیل هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف‌اللهیان در هجدهمین جلسه رسمی شورای شهر که در ساختمان وثیق مقدم برگزار شد، تصریح کرد: دفع سنتی زباله در اردبیل به مصلحت شهر نیست و بایستی زباله های اردبیل در مراحل تولید، تفکیک، جمع آوری و دفن به شکل مدرن تعیین تکلیف شود.

وی با بیان این که در شهر اردبیل با جمعیتی بالغ بر ۵۳۰ هزار نفر روزانه بیش از ۳۵۰ تن زباله جمع آوری می شود گفت: ضروری است جمع آوری و تفکیک و دفن زباله ها از شکل سنتی عبور کرده و مدیریت آن ها به صورت مدرن انجام شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: شایسته است مدیریت تفکیک و دفن زباله اردبیل به مطالعه دقیق و کارشناسی پرداخته و جهت بهره گیری از تکنولوژی های روز اقدام به کار علمی و پژوهشی نماید.

وی در ادامه گفت: از نظر کمیت و کیفیت وضعیت زباله اردبیل طبق مطالعات جامعی که انجام شده، تعیین شده است و با توجه به خطرات آلودگی لازم است هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف طرح کمپوست و تولید برق از زباله اقدام شود.

شهردار اردبیل به استفاده از مشاور در خصوص کمپوست و تولید برق از زباله تاکید کرد و گفت: می توان با انتخاب مشاور ایرانی در این زمینه اقدام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =