مدیریت صحیح پسماند، نیازمند ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و مشارکت همه شهروندان است که در این راستا، سازمان مدیریت پسماندشهرداری ساری برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی را در طول سال اجرا می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از  ساری؛ عباس رجبی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری  با بیان این موضوع که حفاظت از محیط زیست یک اصل مهم است که در همه ابعاد باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت :زباله شهری در صورت مدیریت نادرست می تواند معضلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد نموده و سلامت آنان را دچار مخاطره کند.بعلاوه آنکه بی توجهی به این مسئله سبب کاهش کیفیت زندگی و آسیب به محیط زیست خواهد شد .

رجبی افزود: مدیریت صحیح پسماند، نیازمند ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و مشارکت همه شهروندان است که در این راستا، سازمان مدیریت پسماندشهرداری ساری برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی را در طول سال اجرا می کند. همکاری با آموزش و پرورش و برگزاری دوره آموزشی ، اعزام تیم های آموزشی به مناطق مختلف شهر و فرهنگ سازی از جمله این اقدامات هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به امکانات و بضاعت سازمان پسماند، نیروهای ما بصورت منطقه ای در سطح شهر به جمع آوری پسماند خشک می پردازند و بطور همزمان، وظیفه فرهنگسازی و آموزش را نیز بر عهده دارند.

رجبی با اشاره به نتایج اثربخش طرح تفکیک در مبدأ افزود: با ارائه‌ی خدمات رایگان آموزشی چهره به چهره و مراجعه حضوری ،‌ میزان تفکیک پسماند خشک رشد چشمگیری داشته که این موضوع در زمینه مدیریت پسماند ها، بسیار امیدوار کننده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری خواستار مشارکت شهروندان شد و بیان داشت :شهروندان با تفکیک پسماند تر و خشک و تحویل به موقع بخش پسماند تر به مأموران جمع آوری که زباله ها را از درب منازل تحویل می گیرند، و همچنین تحویل پسماند خشک به خودروهای جمع آوری و کلبه های موجود در سطح شهر می توانند سازمان مدیریت پسماند را در بهینه سازی این فرآیند یاری نموده و در حفظ محیط زیست شهر خود سهیم باشند.

رجبی با اشاره به این‌که مدیریت جامع در حوزه‌ی پسماندها و بازیافت زباله در توسعه‌ی پایدار شهرها نقش کلیدی دارد، تصریح کرد: در این زمینه اجرای طرح‌های نوین و کارآمد هم‌چنین آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه ضروری است

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =