انجام عمل پیوند فلاپ مارتیوس برای اولین بار در استان چهارمحال وبختیاری

رئیس بیمارستان سیدالشهداء (ع) فارسان، از انجام موفق عمل جراحی ترمیم فیستول مثانه به واژن با استفاده از فلاپ توسط پزشکان دکتر بهاره ملک زاده از متخصصین زنان و زایمان و دکتر مهدی کریمیان از متخصصین جراحی عمومی و پزشکان حاذق این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب دا ، دکتر هادی تقوی نژاد  افزود بیمار خانم ۳۲ ساله ای بود که بعلت عملهای مکرر ناحيه تناسلي دچار فيستول مثانه به واژن شده بود و طي مراجعات مکرر نزد اساتيد برجسته بعلت احتمال عدم موفقيت هيچکدام حاضر به انجام عمل جراحي نشده بودند.
به گفته وی، بیمار  پس از انجام آزمایشات کلینيک وپاراکلينيک عمل جراحي ترميم فيستول مثانه به واژن با فلاپ مارتيوس توسط دکتر ملك زاده متخصص زنان و دكتر كريميان متخصص جراحي عمومي با موفقيت كامل انجام شد و بيمار در بخش بستري و تحت درمان قرارگرفت.

دکتر تقوی نژاد با بیان اینکه، انجام چنین اعمال جراحی مشکل و پيچيده با توجه به احتمال عدم موفقيت خصوصا در مورد فلاپ مورد استفاده تنها در مراکز آموزشي درماني ريفرال مانند بيمارستان الزهرا اصفهان و بصورت تيمي متشکل از متخصصين جراحي عمومي ، اورولوژي و زنان انجام مي شود افزود: انجام موفق اين عمل جراحي براي اولين بار در بيمارستان سيد الشهداء فارسان افتخاري بزرگ محسوب مي شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =