شبکه خبری سی ان ان مانی در گزارشی نوشت:اقتصاد ایالات متحده آمریکا اگرچه در سال 2017 به حرکت درآمده اما رشد اقتصادی همچنان پایین است.

به گزارش خبرآنلاین،رشد اقتصادی سال 2017 آمریکا 2.3 درصد گزارش شده ،این در حالی است که رشد اقتصادی سال 2016 به میزان 1.5 درصد بوده است که این رشد کمتر از سال 2015 است.این رشد در حالی بدست آمده که هدف گذاری دولت ترامپ رسیدن به رشد 3 درصدی برای نیم فصل اول بوده است.

به طور کلی،اقتصاد به حرکت درآمده،آمریکایی ها خرید می کنند و تجار مشغول کسب و کار هستند.بازار سهام رو به افزایش است.با این حال اعتماد مصرف کننده ها هنوزنسبت به سال 2000 قبل کامل نیست به این دلیل که نرخ بیکاری در 17 اسال پیش در پایین نرخ بیکاری قرار داشت.

اما بعضی ها معتقدند که شرایط اقتصادی بهبود خواهد یافت.

پیش بینی ها حکایت از آن دارد که سرمایه گذاری تا پایان امسال در این کشور افزایش نمی یابد و لیست صورت حساب ها بالاست.کالاهای بسیاری در قفسه ها باقی مانده و جریان تجارت هنوز رونق نگرفته است.

با این حال اقتصاد به تدریج در حال رشد است و در بهار و تابستان وضعیت کمی بهبود یافت.

در سه ماهه پایانی سال گذشته رشد اقتصادی آمریکا به میزان 2.6 درصد بود  که نسبت به هفت سال قبل در همین دوره زمانی سریعترین رشد بوده است.

ترامپ و دیگر جمهوری خواهان می گویند که کاهش مالیات ها موجب رشد و رونق اشتغال خواهد شد با این حال بسیاری ازاقتصاددانان انتظار دارند که کاهش مالیات ها در سال جاری رضد اقتصادی را کاهش دهد و به میزان 2 درصد برساند.

منبع:سی ان ان مانی

 

3535

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی در آمریکا US ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    1 3
    رشد اقتصاد آمریکا محصول سیاستهای اوباما است که اوضاع افتضاح دوران بوش رو اصلاح کرد و اقتصاد و در کل آمریکا رو نجات داد. وگرنه ترامپ جز وعده های پوچ و گندکاری در داخل و خارج و میراث اوباما رو به دروغ به نام خودش کردن دستاوردی نداشته. کاهش مالیاتها هم به نفع بنگاههای مالی بزرگ بوده تا امثال خودش رو از مالیات دادن بیشتر نجات بده. وگرنه برای طبقه متوسط مالیات آنچنانی کم نشده.
  • مهدی A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    3 2
    خبر انلاین عزیز،کارشناس خبره نداری بگو تابهت آدرس بدم.پدر من،با تسلیحاتی که ترامپ فروخت.برای چندین سال اقتصاد آمریکاروبیمه کرد.تمام بدهی هاشو هم صاف کرد.
  • حمید A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    4 0
    حالا صدا سیمای ایران تو اخبار همچین از اوضا اقتصاد امریکا بد میگه.کلا فک کنم فرق ونزوّلا با امریکا رو قاطی کرده
  • بی نام GB ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 0
    سلام شما با این تحلیل های ضعیف ودم دستی ومطالع نشده کشوررا به ورطه فلاکت وبد بختی سوق میدهید رشد اقتصادی امریکا در گروقیمت دلار بورس وسهام واین چیزها نیست انها شمارا با این شعارها خر میکنند رشد اقتصادی امریکا در گرویک سیستم مدیریتی تمام عیار با یک سیستم گزینشی مدیر فوق العاده کار اوفراتر از حد حساب شده خارج از دسترس هرنوع دلال ودلال بازی، سلیقه جناحی ورانت میباشد امکان رقابت در برابر چنین سیستم منسجم ویکپارچه اقتصادی تقریبا صفر است وشانسی برای دوام دربرابرش ندارد مگر اینکه تابع ان باشد