اعلام آمار فوتی حوادث ترافیکی فقط برعهده پلیس است

صبح امروز سرهنگ منوچهر مرادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان خطاب به اصحاب رسانه ابراز داشت: از مردادماه سالجاری تاکنون درحوزه تصادفات منجر به فوتی ها نسبت به سال گذشته با 3 درصد کاهش مواجه بوده ایم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان افزود: جهت بررسی روند کاهشی و آمار فوتی ناشی از تصادفات درون شهری فقط باید به آمار پلیس مراجعه کرد.

وی اضافه کرد:زیرا چندی پیش مرکز پزشکی قانونی استان افزایش آمار فوتی های ناشی از تصادفات را 40 درصد عنوان کرد که همگی این موارد مربوط به حوزه دورن شهری نبوده و گاه مرگ و میر ناشی از وسایل نقلیه کشاورزی ست که خارج از حوزه درون شهری ست.

مرادی تاکید کرد: در ده ماهه اخیر سالجاری 61درصد عابر پیاده فوت شده اند که سن 37 نفر از آنان 60 سال به بالاست.

وی عمده ترین عوامل تصادف در افراد سالمند را به علت کهولت سن،نابینایی،کم بینایی،نداشتن تحرک لازم، کم شنوایی و عدم وجود گذرگاه های مکانیزه برای افراد سالمند در شهر عنوان کرد.

تردد موتور سیکلت ها خطرساز است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: در ده ماهه اخیر تعداد 9 هزار و 500 دستگاه توسط راهنمایی و رانندگی توقیف شده است وتاکید کرد: کنترل موتورسیکلت ها تا حد زیادی از بروز حوادث درون شهری ممانعت خواهد کرد.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه 20 هزار دستگاه تراکتور در استان وجود دارند که 10 هزار دستگاه از این تعداد قابلیت شماره گذاری دارند، گفت: هفته گذشته با انعقاد تفاهمنامه ای با سازمان جهاد کشاورزی استان مقرر شد؛ این دسته افراد طریق مراکز خدمات کشاورزی در روستاها و دهیاری ها نسبت به اخذ گواهینامه رانندگی اقدام کنند و نیز از ارائه کارت پایان خدمت نیز مستثنی لحاظ می شوند.

در پایان تخفیف سی درصدی پرداخت عوارض در ایام الله دهه فجر نیز از دیگر برنامه های پلیس راهنمایی و رانندگی استان عنوان شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =