برگزاری جشنواره زایمان طبیعی در بیجار

نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی در محل سالن اجتماعات نور با حضور متخصصین زنان و زایمان و جمعی از ماماها و جمعی از بانوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیجار، نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی در محل سالن اجتماعات نور با حضور متخصصین زنان وزایمان و جمعی از ماما ها و جمعی از بانوان برگزار شد، در این مراسم دکتر نرگس علیزاده متخصص زنان و زایمان با تاکید براینکه در گذشته همه زایمان ها بصورت طبیعی انجام می گرفت، گفت: با توجه به شرایط موجود وامکاناتی که در حال حاطر وجود دارد می توان به گذشته باز گذشت و تمامی زایمانها را به صورت طبیعی انجام داد.

وی ادامه داد: تعداد زایمان های طبیعی در شهرستان بیجار از شرایط خوبی برخوردار است و با استقبال مادران باردار مواجه است.

دکتر علیزاده درد را جزیی جدانشدنی از زایمان دانست وگفت: درد داشتن مادر باردار دلیل بر انجام عمل سزارین نیست ومادرانی که اصرار به انجام عمل سزارین را دارند باید تاییدیه از کمیته سزارین که در مرکز استان مستقر است را دریافت کنند.

وی زایمان طبیعی را پدیده فیزیو لوژیکی خواند وعنوان کرد: زایمان پدیده ایی فیزیولوژیکی است ومادارانی که زایمان طبیعی داشته اند از حس غرور بیشتری نسبت به دیگر مادران برخوردارند.

وی زایمان طبیعی را راهی برای ارتباط سریع مادر ونوزاد دانست وگفت: با زایمان طبیعی مادر ونوزاد بسیار سریعتر بایکدیگر ارتباط برقرار میکنند وعاشق یکدیگر می شوند.

وی در ادامه از راه اندازی زایمان فیزیولوژیک در بیجار خبر داد و اظهار داشت: در شهرستان بیجار زایمان طبیعی،سزارین انجام می شود که در حال حاظر کلاسهای زایمان فیزیولوژیک اجرا می شود وزایمان بی درد نیست از دیگر نوع زایمان است که در دیار گروس اجرامی گردد.

وی در ادمه گفت: زایمان فیزیولوزیک و ایمان بی درد منافاتی با یکدیگر ندارند.

وی در پایان برای زایمانی راحتر به مادران باردار توصیه کرد در هفته ۳۷ زعفران خرما وگل زرد را مصرف کنند تا پروسه زایمان راحت صورت پذیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =