۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مبل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر روز مدل‌های جدیدی از مبلمان طراحی می‌شود و این موضوع خرید مبل را که از وسایل نسبتا ضروری خانه است با دشواری مواجه می‌کند.

هر روز مدل‌های جدیدی از مبلمان طراحی می‌شود و این موضوع خرید مبل را که از وسایل نسبتا ضروری خانه است با دشواری مواجه می‌کند.

اینکه چه مدلی باید بخرید که به این زودی‌ها از مد نیافتد، یا چه مبلی با چه رویه و جنسی مناسب است؟ از سوال‌هایی است که ذهن خریداران را درگیر می‌کند، سوال‌هایی که جواب بیشترشان به بودجه و دکور و فضای خانه بستگی دارند.

1-موقع خرید مبل یکی از نکته‌های مهم در نظر داشتن ابعاد و اندازه اتاق نشیمن است. مبلی که می‌خرید نباید طوری باشد که فضای رفت و آمدتان را مختل کند.

2-مبلی که می‌خرید باید با درگاه ورودی متناسب باشد، خرید مبلی که از در عبور نکند، شما را با مشکل مواجه می‌کند.

3-به میزان راحتی مبل توجه کنید. شما قرار است حداقل سه سال از مبلمان‌تان استفاده کنید پس باید سراغ مبلی بروید که هم نشیمنش راحت باشد و هم دسته‌های آن باریک و سفت نباشند.

4-به درازی و باریکی یا پهنای اتاق‌تان و همچنین کاربرد مبل خریداری شده توجه کنید، مبلی که قرار است جلوی تلویزیون قرار بگیرد، با مبلی که قرار است در پذیرایی قرار بگیرد، متفاوت است. در مورد اولی مبل‌های یو و ال شکل مناسبند.

5-جنس و دوام را فراموش نکنید. جدا از مبل‌های فلزی، مبلمان‌های چوبی از چوب سخت یا چوب نرم ساخته می‌شوند. ماهون یا ماهاگونی، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان یا توس، ساج، و پی کان چوب سخت و کاج و صنوبر، ماموت یا چوب سرخ و سدر چوب نرم به حساب می‌آیند. مبلمانی که از چوب‌های نرم ساخته شده باشد به مراتب از چوب‌های سخت ارزانتر هستند.

 6-موقع خرید شما با جنس‌های نئوپانی زیاد مواجه می‌شودی. نئوپان و کامپوزیت‌ها هم که معمولا مخلوطی از خمیر چوب، پلاستیک و صمغ هستند معمولا نسبت به دیگر انواع آن ارزان‌تر محسوب می‌شود، اما کمتری دارند.

7-چوب‌های پلی استر به دلیل اینکه بافت و نوع چوب به خوبی مشخص شده و شفاف است، برای انتخاب بهترند.

8-چوبی که برای ساخت مبلمان استفاده می‌شود باید از یک نوع باشد، چون مقاومت‌ها و کشش‌های چوب‌ها با هم فرق دارد.

9- خط‌های نیم دایره یا دایره روی محصولات چوبی ناشی از ماشین پوست زدن (دستگاه سنباده‌زنی که به صورت دوار است) است که باید با سنباده از بین برود. در صورت دیدن این خط‌ها، بدانید که محصول به خوبی پرداخت نشده.

10- موقع خرید مبلمان محل اتصال پایه مبل و بدنه را بررسی کنید که خوب به هم چفت شده باشند. وجود ترک و درز باعث می‌شود مبل زود بشکند. پایه‌ها باید کاملا متصل به مبل باشد و نباید جدا از آن ساخته شوند. همچنین پایه‌ها موقع نشستن نباید بلغزد یا انحنا داشته باشد. پایه‌ها باید هم جنس چوبی که برای بدنه به کار رفته شده، باشند.

11- فنرهای مبل باید انعطاف کافی داشته باشند. زیاد از حد فرو نروند و در عین حال نرم باشند. فنر‌ها خاصیت ارتجاعی دارند بنابراین به محض اینکه از روی مبل بلند می‌شوید باید به حالت اولیه خود برگردند.

12- موقع خرید و انتخاب رنگ باید به دکور منزلتان و هماهنگی بین رنگ‌ها توجه کنید. رنگ‌های فانتزی معمولا زود خسته کننده می‌شوند بنابراین فروشندگان مبلمان معمولا رنگ‌های گرم را پیشنهاد می‌دهند. درست است که این روزها رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارد، ولی ممکن است خیلی از آنها به خانه شما نیاید.

در قسمت وسایل خانه سایت دیوار می‌توانید مبل مورد نظرتان را با قیمت‌ مناسب پیدا کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750311