عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خیلی از روحانیون حفاظت نمی‌خواهند ولی در عمل انجام‌شده قرار گرفتند و تصور می‌کنند اگر نباشد، ناامنی می‌شود اما وقتی ببینند با برداشتن اینها اتفاقی نمی‌افتد و آثار خوب نیز به دنبال دارد حتما استقبال و دیگران را به این کار تشویق می‌کنند

فاطمه استیری: آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی درباره برداشتن شدن نردهای بین مردم و مسئولان در نمازجمعه های تبریز و استقبال آن از سوی برخی چهره های روحانی گفت: باید به کسی که این کار را کرد آفرین گفت چون وقتی فاصله بین جامعه و مسئولان کم شود آثار خوبی خواهد داشت بنابراین اتفاق خوب و مبارکی است و باید قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه کشیدن نرده بین مسئولان و مردم در نمازجمعه از بدعت های اجتماعی بود که جنبه دینی هم پیدا کرد، افزود: اوایل انقلاب منافقین اقدام به ترور، کشت و کشتار و ایجاد ناامنی کردند بنابراین به طور موقت این نرده ها را در نمازجمعه کشیدند اما بعد که منافقین ساقط و ناامنی ها رفع شدند و امنیت بسیار ریشه داری در کشور به وجود آمد، این اقدام موقتی و موردی متأسفانه ادامه پیدا کرد و ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علاوه بر نرده کشیدن، محافظت های وسیع و نه معمولی از روحانیت و مسئولان انجام شد، اظهار کرد: وقتی 5 یا 10 محافظ دور اشخاص هستند، این مسئله روحانیت و مسئولان را از مردم جدا کرد و می کند، حال آنکه امنیت در کشور برقرار و اثر و آثاری از منافقین، ترور و ناامنی در کشور باقی نمانده است.

وی یادآور شد: فقط مسئله وجود نرده بین مردم و مسئولان در نمازجمعه نیست. با از بین رفتن عوامل ناامنی، کسی نیست که سطح حفاظت از شخصیت ها را تعدیل کند تا در یک حد ضروری فقط انجام شود بنابراین معتقدم باید حکومت را ساده اداره کنیم، نگذاریم مردم تصور کنند نامحرم هستند و امکان دسترسی به روحانیت و مسئولان ندارند.

هاشم زاده هریسی بیان کرد: هرچه سطح حفاظت ها کمتر شود بهتر است چون روحانیت و مسئولان باید به مردم برگردند متأسفانه این مسئله عادت شده فکر کردند نباشد ناامنی می شود، خیر این طور نیست. خیلی از روحانیون این را نمی خواهند ولی در عمل انجام شده قرار گرفتند و تصور می کنند اگر نباشد ناامنی می شود اما وقتی ببیند با برداشتن اینها اتفاقی نمی افتد و آثار خوب نیز به دنبال دارد حتما استقبال و دیگران را به این کار تشویق می کنند بنابراین همان مسئولان و روحانیت باید قدم جلو بگذارند تا این کار انجام شود، از هم الگو و سرمشق بگیرند تا این مسائل به تدریج حل شود.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    2 0
    خيلي چيزها قرار نبوده باشه ولى الان هست ظلم تبعيض اختلاس خوردن مال مردم فقير كردن مردم حساب نكردن مردم ولى خب الان هست كاش ازبين بردن اينها هم مثل نرده ها راحت بود ولى نيست
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    1 0
    سلام حاج آقا طوری نشده فراموش کردن بعدش هم مرد باید حریم خود را بشناسند
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    0 0
    خدا لعنت کند منافقین تروریست را که باعث اینکار شدند و الا اوایل انقلاب و قبل از موج ترور ها چنین رسمی نبوده نگاه کنید اما در بهشت زهرا میان جمعیت سخنرانی کردو مردم براحتی در مدرسه محل اسکان ایشان حاضر میشدند ترور بیش از 17 هزار نفر از مسئولین و مردم عادی بدست شاخه ترور منافقین خلق موجب این جدایی شدند ائمه شهدای محراب نمونه بارز این موضوع هستند دشمنی با بزرگترین کشورهای تروریست پرور دنیا یعنی امریکا و اسراییل و عربستان چنین تبعاتی هم دارد
  • ممد A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    0 0
    سلام.فقط امامان جمعه /حالا رئیس هراداره ای بین خودش وارباب رجوع یه سد ساخته چه برسد به مسئولین بالایی
  • بی نام RO ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    0 0
    خيلي چيزها قرار بود موقتي باشد يكي اش همين ستاد اجرايي فرمان امام من واقعا برام سواله مي خوام بدونم اين ستاد تا كي قراره بمونه؟
  • محمدرضا A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    0 0
    انصافا چقدر از مشکلات جامعه مربوط به نرده نماز جمعه هست . این خبر چقدر اهمیت داره . چند در صد جامعه منتظر این خبر هستند . بجای نرده نماز جمعه خبری بدید از حداقل اضافه شدن یک کانکس برای زلزله زده ها .نماز جمعه نرده داشته باشه یا نداشته باشه اصلا باشه یا نباشه فرقی نمی کنه چون پاتوق یک گروه خاصه و تریبون یک طرفه یک جناح .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    0 0
    متاسفانه دید بعضی ها آنقدر کم است که فکر میکنند با برداشتن چند تا نرده مشکلات برظرف شده و مردم گروه گروه به نماز جمعه می آیند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    0 0
    اصلا قرار نبوده مملکت اینطوری اداره شود
  • خیاوی A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    0 0
    باهرتوجیهی نصب نرده درصف نماز جمعه با قانون شرع مغایرت داره وازاین نوع تشریفات وتبعیضات زیاده ولی الان که به فکرجمع کردنش افتادن دیگه دیرشده