ایرنا نوشت: کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به انتشار یک یادداشت محرمانه درباره سوءاستفاده وزارت دادگستری این کشور از اختیاراتش رای مثبت داد.

به گزارش تارنمای هیل، این یادداشت توسط دموکرات ها و برای «دوین نونس» رئیس جمهوریخواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان تهیه شده بود.

جمهوریخواهان انتشار این سند را «شوک آور» خوانده اند. «آدام شیف» از نمایندگان جمهوریخواه می گوید که علنی کردن آن به منابع حساس اطلاعاتی و روش های جمع آوری اطلاعات لطمه می زند.

تارنمای هیل نوشت که انتشار این سند تنش ها درباره آنچه دموکرات ها حمله همه جانبه جمهوریخواهان برای تضعیف تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا می خوانند، شدت می بخشد.
شف در این مورد گفت: این اقدام کمیته اطلاعاتی عمیقا تاسف بار است و در ده سالی که در این کمیته بوده ام، این اولین باری است که چنین اتفاقی می افتد. این رای روند خارج کردن اطلاعات از طبقه بندی را سیاست زده می کند.

کاخ سفید از انتشار این سند حمایت کرده است. برخی از نمایندگان جمهوریخواه که این سند را مطالعه کرده اند، می گویند که این سند شامل اطلاعاتی است که می تواند تحقیقات مولر را مختل کند.

محتوای این سند به طور دقیق مشخص نیست اما به نظر می رسد پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در مورد مجوز تجسس از «کارتر پیج» مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به یک دادگاه مخفی توضیحات دقیقی نداده است.
برای کسب چنین مجوزی باید بازرسان مدارکی ارائه کنند که نشان دهد شخص مورد نظر به عنوان یک عامل خارجی عمل کرده است.

به نوشته نیوزویک، این یادداشت چهار صفحه ای نشان می دهد که افرادی در سطوح بالای اف.بی.آی و وزارت دادگستری آمریکا در مورد تجسس از ستاد انتخاباتی ترامپ از قدرت خود سوءاستفاده کرده اند.
به گزارش هیل، تاکنون شواهدی علنی در مورد اینکه وزارت دادگستری آمریکا در صدور چنین مجوزی «قانون نظارت بر اطلاعات خارجی» را نقض کرده باشند، ارائه نشده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =