بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین برای رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر بالاخره انجام شد.

به گزارش خبرآنلاین، یازده نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از چندین روز رایزنی با مسئولان قضایی و با جلب نظر موافق آنها راهی اوین شدند تا به وضعیت بازداشت‌شدگان اتفاقات اخیر رسیدگی کنند.
هرچند پس از انجام این بازدید، نمایندگان با خود قرار گذاشتند فعلا چیزی از جزییات دیدار با بازداشت شدگان مطرح نکنند، اما رییس کمیسیون قضایی مجلس خلاصه ای از این بازدید را در گفتگو با ایسنا بازگو کرد. الله یار ملکشاهی گفت: این بازدید از بند نگهداری متهمین و بند 209 بند امنیتی انجام شد. همچنین ضمن بازدید از وضعیت چهار نفر از افراد باقی مانده که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند، همکاران با آنها صحبت کردند.
وی افزود: در خصوص آن فردی که در اغتشاشات دستگیر شده بود و صحبت آن بود که خودکشی کرده هم فیلم مربوط به آن دیده شد و هم از محلی که جسد وی پیدا شده و احیانا در آن جا خودکشی کرده، بازدید شد.
رییس کمسیون حقوقی قضایی مجلس در پایان گفت: همچنین جلسه ای با رییس کل سازمان زندان ها و مدیر کل و مسئولین زندان اوین داشتیم که به سوالات نمایندگان پاسخ داده شد. همچنین جمع بندی کلی را در این باره فردا ارائه خواهیم داد.

فاطمه سعیدی دیگر نماینده بازدید کننده از زندان اوین که البته تنها زن در میان بازدیدکنندگان بود نیز در گفت‌گو با ایلنا عنوان کرد: این بازدید بیش از ۲ ساعت به‌طول انجامید و در نهایت قرار شد جمع‌بندی نهایی در قالب گزارشی تا فردا در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.
وی با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف زندان اوین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تنها ۴ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در اوین همچنان زندانی هستند که در جریان این بازدید با هر ۴ نفر دیدار و با آن‌ها گفت‌وگو کردیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باتوجه به آن‌که به‌گفته مسئولان زندان اوین، هیچ زنی در میان بازداشت‌شدگان فعلی وجود ندارد، از بند نسوان بازدید نکرده و با این حال از بندهای ۲۰۹ و بخش‌هایی دیگر از زندان مردان بازدید کردیم.
عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس به بخشی از مذاکرات خود با رییس زندان اوین اشاره کرد و گفت: درخواستم از رییس سازمان زندان‌ها این بود که حتماً نسبت به انجام همکاری‌های لازم برای بازدید فراکسیون زنان مجلس از زندان‌های زندان اقدام کنند. وی ادامه داد: البته یک خانم هم هنوز در بازداشت است که با ایشان نیز صحبت کردیم و امیدواریم زودتر آزاد شوند. برای آنها نیز قرار تامین به جز بازداشت صادر شده اما به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته‌اند تودیع کنند.
با این حال محمدعلی وکیلی نیز در گفت‎وگو با ایلنا وعده داد که احتمالاً تا فردا پس از آن‌که جمع‌بندی درباره جزئیات بازدید از زندان اوین تکمیل شد، در این رابطه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    5 0
    به چه حقی توافق کردید حرفی نزنید. بسیار مضحک‌است اصلا چرارفتیدتاگر قراراست گزارش ندهید؟
  • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    3 0
    بالاخره خودکشی بوده؟ چرا نتونستن از اون جلوگیری کنن؟ مقصر کیه؟ مسئولیت ماموران بازداشتگاه که به این طریق سلب نمی شه.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    3 0
    کارگردانش کی بود؟ خوب باید دیدنی باشه. بدید مردم هم ببینند.
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    3 0
    اگه همه چی درست و واقعیه فیلمشو برا مردم هم پخش کنین