ایرنا نوشت: پس از انتشار فهرست سیاستمداران و ثروتمندان روس نزدیک به پوتین، وزیر خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم های جدید علیه برخی از این افراد در آینده نزدیک خبر داد.

به نقل از تارنمای خبری دِهیل، «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه استماع سنای این کشور از تحریم های جدید علیه روسیه گفت.
در حالیکه وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته فهرستی از 114 سیاستمدار و 96 تاجر نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه منتشر کرد، منوچین گفت که این فهرست جایگزین تحریم های مصوب کنگره در تابستان گذشته نیست.

منوچین تاکید کرد که این بدین معنا نیست که آمریکا هیچ یک از افراد موجود در این فهرست را مورد تحریم قرار نخواهد داد.

این سخنان وزیر خزانه داری آمریکا در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور روز گذشته با بیان اینکه تحریم های موجود علیه روسیه بازدارنده و کارساز است، از اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو خودداری کرد.

با این وجود، منوچین در جلسه سنا تصریح کرد که این فهرست به تحریم هایی جدید منجر خواهد شد که ظرف دو یا سه ماه آینده منتشر می شود.

 طبق قانونی که در تابستان گذشته در کنگره آمریکا تصویب شد، دولت ترامپ باید در مورد تحریم های روسیه گزارش هایی به کنگره ارائه دهد.

«قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (کاتسا) دولت را ملزم می کرد تا ثروتمندان نزدیک به دولت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را شناسایی کرده و گزارشی در مورد تبعات احتمالی مجازات ها علیه روسیه ارائه دهد.

سخنگوی کاخ کرملین مسکو دوشنبه (9 بهمن) اعلام کرد: هدف آمریکا از انتشار گزارشی موسوم به «گزارش کرملین»، تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه (18 مارس/ 27 اسفند) است.

وی افزود: این فهرست به خودی خود هیچ معنایی ندارد، اما اقداماتی را که در پی خواهد داشت باید تجزیه و تحلیل کرد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =