در دهه فجر انقلاب اسلامی/ افتتاح 8 پروژه منابع طبیعی در استان زنجان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از آماده کردن8 پروژه قابل افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام اینکه این پروژه ها در شهرستان‌های زنجان، ابهر، سلطانیه و طارم و خرمدره افتتاح می شود، گفت: 6 مورد از این پروژه‌ها مربوط به عملیات آبخیزداری و آبخوان داری است که با اعتبارات ملی و استانی افتتاح خواهند شد.

به گفته وی، پروژه‌های مربوط به "کنترل سیل" در حوزه قزل‌تپه زنجان، "چالجوق" و "چشین" ابهر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح می‌شود.
وی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری را در راستای حفظ و ذخیره آب حاصل از بارش باران جهت حفظ و حراست از منابع خدادادی بیان کرد: تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی را یکی از راه‌های استفاده بهینه از آب دانست.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه در منطقه "ذاکر" زنجان با هدف تقویت منابع آب شرب شهر زنجان و "ویستان " خرمدره نیز پروژه های آبخوانداری و ، "چهرآباد" زنجان پروژه پخش سیلاب افتتاح خواهد شد به عملیات نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در روستای "تازه‌کند" طارم و "پرنگین" سلطانیه اشاره کرد.
وی با بیان اینکه نصب آبگرمکن های خورشیدی با هدف ترغیب جنگل نشینان و روستائیان برای مشارکت در پروژه های حفاظتی اداره کل منابع طبیعی صورت می گیرد، افزود: معتقدیم الگوی مصرف سوخت در روستاهای حاشیه جنگل ها با هدف حفظ و حراست از درختان و گونه‌های جنگلی تغییر یابد و نصب آبگرمکن های خورشیدی می‌تواند تا حد قابل قبولی در این موضوع موثر واقع شود.
آقاجانلو کل اعتبارات ملی و استانی این پروژه ها را در مجموع 61 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی اعلام کرد که در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =