۰ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

ایرنا نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه درمصاحبه با روزنامه فیگارو به ترکیه هشدار داد و گفت: عملیات نظامی این کشور علیه شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه نباید به بهانه ای برای تهاجم به این کشور تبدیل شود و آنکارا باید در اقداماتش با متحدانش هماهنگ شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز، مکرون در مصاحبه با این روزنامه فرانسوی گفت: «اگر معلوم شود که این عملیات به مسیر دیگری به جز مقابله با تهدیداحتمالی تروریست ها در مرزهای ترکیه وارد وبه یک عملیات تهاجمی بدل شده است، به مشکلی واقعی برای ما تبدیل می شود.»

رئیس جمهوری فرانسه همچنین گفت، درباره این موضوع بار دیگر با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه گفت و گو خواهد کرد و ماهیت چنین عملیاتی به این معناست که باید مذاکراتی بین اروپایی، و در سطح گسترده تری بین متحدان انجام شود.

رویترز نوشت:ترکیه، هفته گذشته حملات زمینی و هوایی به شمال غرب سوریه را آغاز کرد و شبه نظامیان کُرد موسوم به یگان‌های مدافع خلق (YPG) در منطقه «عفرین» را هدف قرار داد. این حمله جبهه جدید رویارویی درجنگ هفت ساله سوریه را گشوده و روابط ترکیه با متحدان این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تحت فشار قرار داده است.

این گزارش افزود:ترکیه، YPG را یک سازمان تروریستی و ادامه گروه غیرقانونی «حزب کارگران کردستان» (PKK) قلمداد می کند که در شورش های سه دهه گذشته درمنطقه جنوب شرق کردستان ترکیه نقش داشته است. آمریکا و فرانسه، شبه نظامیان تحت امر YPG را در جنگ با داعش در سوریه تسلیح و آموزش داده اند.

عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین درشمال غرب سوریه از روز شنبه 20 ژانویه (30 دی) آغاز شده است.
بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت کرده اند.
دولت ترکیه مدعی است نیروهای آمریکایی با ارسال سلاح به معارضان کُرد سوری به ویژه YPG به واقع از گروه های تروریستی در سوریه حمایت و علیه ترکیه به طور غیر مستقیم اقدام می کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =