عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با وجود فضای رسانه‌ای زرد و جنبش زرد در کشور، صدای واقعی جامعه به گوش نمی‌رسد. امروز کارهای اساسی که در کشور به دست فرزندان این سرزمین در زمینه‌های مختلف انجام می‌شود اما هیچ انعکاس و پژواکی در جامعه ندارد.

به گزارش خبرآنلاین سعید جلیلی در نشست هم‌اندیشی فعالان فرهنگی اسلامشهر گفت: هر گاه یک مساله کم اهمیت جنجالی شود، یعنی یک مساله پر اهمیت مورد غفلت قرار گرفته است و امروز انبوهی از موضوعات بی ارزش تولید و القا می شود تا موضوعات اصلی فراموش شود.

اهم اظهارات جلیلی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* اگر در سال 88 فتنه «جنبش سبز» ایجاد شد، امروز با فتنه «جنبش زرد» مواجه هستیم که باعث شده بسیاری از اولویت های اصلی و مسایل واقعی کشور به حاشیه رفته و جای آنها را مسایل فرعی و غیر ضرروی گرفته است و متاسفانه این مساله همه طیف ها را هم شامل می شود و تنها مربوط به یک جریان یا جناح خاص نیست.

* امروز پمپاژ ناامیدی می‌کنند تا پیشرفت‌های انقلاب دیده نشود و متاسفانه همین «جنبش زرد» نیز پیاده نظام و مکمل القای فضای یاس و ناامیدی است. امروز در بازدید از یک مجموعه کشاورزی دیدم یک جوان ایرانی با تلاشهای علمی فراوان و اختراع، توانسته مانع واردات برخی اقلام کشاورزی به داخل کشور شود. ولی این موضوعات در رسانه ها ضریب لازم را پیدا نمی کند؟

*امروز بسیاری از کارهای مثبت و امیدوار کننده در رسانه ها یا اصلا منعکس نمی شود یا به خوبی به گوش مردم نمی رسد چون «جنبش زرد» بر همه غلبه کرده است. نگاه انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب «تمدن‌سازی» است، برای رسیدن به این نقطه باید همه نیروهای انقلابی «حرکت جبهه‌ای» انجام دهند.

*روحیه و تفکر انقلابی در کشور نمی‌گذارد احساس یأس و ناامیدی در جامعه ظهور کند. تفکر انقلابی و بسیجی در نقطه مقابل ترویج تفکر زرد در جامعه ایستاده و مقاومت می‌کند، همچنان‌که ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی اقتصاد مقاومتی و موفقیت‌های به دست آمده نشان می‌دهد که می‌توان با روحیه جبهه و جنگ در عرصه سازندگی، به مناطق محروم وارد شود و مشکلات را حل کرد.

*اگر جمهوری اسلامی اینقدر ناکارآمد است، چرا خود امریکایی ها در بالاترین اسنادشان میگویند هر طور شده باید جلوی ایران را بگیریم؟ نظام ناکارآمد که موفقیتی ندارد که بخواهند جلویش بایستند! در دنیا نزدیک 200 کشور وجود دارد. چرا در بین همه این کشورها ایران کانون حملات امریکاست؟ چون ناکارآمد هستیم اینقدر به ما حمله می کنند؟! یک بار زمانی که مسئول مذاکرات هسته ای بودم در خیابان یک نفر به من گفت این هسته‌ای چه خاصیتی دارد؟ بهتر نیست آن را رها کنیم؟ گفتم اگر این قدر بی‌خاصیت است، چرا آنها ول نمی کنند؟!شبهه همین است! شما یک دفعه می‌بینید یک موفقیتی دارد با تمام ابعاد شکل می گیرد ولی یک دفعه عده ای در جامعه چنین القا میکنند که اصلا هسته ای برای چه می خواهیم؟ خیلی هزینه دارد! خب حالا چه شد؟ دشمن دست از دشمنی‌ برداشت؟ یا فشار را بیشتر کرده؟ شبهه این است که شما می‌بینید که جامعه یک دفعه دچار شک می‌شود. حق و باطل ترکیب می شود طوری که خیلی ها مسیر غلط را انتخاب کنند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    1 2
    جناب آقای جلیلی خانم اشتون رفت به دامداری ومزرعه داری مشغول شد.وقت آن فرا نرسیده شما هم یک سوپرمارکت بزنید ومشغول شوید.
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    0 1
    کره جنوبی با محصولات و تولیداتش تمام دنیا رو فتح کرده ال جی و سامسونگ و دوو و .... فقط سریال جومونگو صداو سیما حکومت اسلامی 10 ساله داره پخش میکنه اونوقت یک جوان ایرانی با تلاشهای علمی فراوان و اختراع مانع واردات بدبختی ما و افراد کوته بینی که همه کاره مملکت شدن.
  • فرهاد A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    0 2
    بله هی موشک بسازین غافل از مردم خودتان