47 اثر به دبیرخانه جشنواره ریگا ارسال شد

دبیر جشنواره استانی دانشجویی فیلم کوتاه ریگا گفت: 47 اثر به دبیرخانه جشنواره ریگا ارسال شد و آثار برتر جشنواره فیلم کوتاه ریگا روز های ۲۲ و ۲۳ بهمن ماه در سینما بهمن سنندج اکران می ‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، عدنان زندی در نشست خبری اولین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه در جمع خبرنگاران رسانه‌ های جمعی کردستان در سنندج اظهار کرد: جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه ریگا در سه بخش انیمیشن، مستند و داستان برگزار می‌ شود.
وی گفت: ۴۷ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره توسط داوران ارزیابی شده است که سامان حسین‌ پور، برهان احمدی و نوید زارع از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش سنندج از داوران این جشنواره هستند.
دبیر جشنواره استانی دانشجویی فیلم کوتاه ریگا افزود: آثار برتر جشنواره فیلم کوتاه ریگا روز های ۲۲ و ۲۳ بهمن ماه در سینما بهمن سنندج اکران می ‌شوند که امیدواریم شاهد حضور گسترده ای از علاقمندان باشیم.
زندی با اشاره به اینکه فیلمسازی مبتنی بر دانش روز است و فیلمسازان باید دانش خود را به‌ روز کنند، بیان کرد: برگزاری این جشنواره گامی ارزشمند در همین زمینه خواهد بود که این جشنواره به همت دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش سنندج و حوزه هنری کردستان برگزار می‌ شود.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کردستان در ادامه گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعداد ها و پتانسیل ‌های فیلمسازی کردستان، ایجاد انگیزه برای دانشجویان رشته سینما و انیمیشن، شناسایی و حمایت از ایده‌ های برتر، ایجاد بستری برای تبادل تجربیات دانشجویان و شناسایی نقاط ضعف و قوت فیلمسازان است.
مسئول امور فرهنگی حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: استان کردستان قطب فیلمسازی در کشور است و از سال ۹۰ به بعد این مهم روند رو به رشدی پیدا کرد.
کاکی افزود: حمایت حوزه هنری از فیلمسازان جوان و شناسایی استعداد های تیم جوان باانگیزه در حوزه فیلمسازی موجب شد تا فیلمسازی در کردستان در این سالها رونق یابد.
وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر امسال چهار تا ۶ فیلم از اقای حاتمی‌کیا با بازی پرویز پرستویی اکران می‌ شود، اظهار کرد: کمتر جشنواره‌ معتبری در دنیا و ایران وجود دارد که فیلمی از کردستان در آن حضور نداشته باشد.
مسئول امور فرهنگی حوزه هنری استان کردستان در ادامه خاطر نشان کرد: هنرمندان و فیلم سازان کردستانی سفیران موثری برای نشان دادن نمایش، فرهنگ و اصالت کردستان هستند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =