۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
رضا مقدسی دیگر درد ندارد

حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا مقدسی، فعال رسانه‌ای را که امروز جمعه 13 بهمن درگذشت مصداق «و منهم من ینتظر» خواند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز، جمعه 13 بهمن 96 خبری آمد که کوتاه بود و برای اهالی رسانه و پیگیران و علاقه‌مندانِ اخبار این حوزه دردناک؛ رضا مقدسی پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری، درگذشت.

درباره رضا مقدسی

رضا مقدسی از فعالان رسانه‌ای و متولد سال 1346 بود که فعالیت حرفه‌ای خود را از 20 سالگی در روزنامه قدس شروع کرد و مسؤولیت‌هایی نظیر سردبیری و معاونت مدیرمسئولی این روزنامه را در تهران  عهده‌دار بود. او علاوه بر روزنامه‌نگاری، در حوزه روابط عمومی نیز فعالیت داشت و مدتی مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی بود.

از فعالیت‌های دیگر مقدسی می‌توان به حضور در بخش‌های مختلف تحریریه‌ای صداوسیما، دبیری سرویس‌های جامعه و سیاسی روزنامه جام‌جم، قائم مقامی مدیرمسئول همشهری، مدیرمسئولی روزنامه خبر، مدیرعاملی خبرگزاری مهر و مدیرمسئولی روزنامه بین‌المللی تهران تایمز اشاره کرد.  

او از سال 92 به سرطان روده مبتلا شد و دوران شیمی‌‌درمانی را از سر گذراند. مقدسی بعد از مدتی بهبود یافت اما از آذر سال 95 دوباره شیمی‌درمانی خود را شروع کرد و وضعیت خوبی داشت تا این که از مهر 96 دور جدید درمانش آغاز شد اما به دلیل ضعفی که داشت‌، شیمی‌درمانی‌‌اش را قطع کردند تا وضع بهتری پیدا کند که چنین نشد و در بهمن 96 درگذشت.

پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت رضا مقدسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت رضا مقدسی از مدیران ارشد رسانه‌ای را تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن پیام سید عباس صالحی به شرح زیر است:

«درگذشت روزنامه نگار متعهد و مدیر ارشد رسانه، مرحوم رضا مقدسی پس از تحمل دوره سخت بیماری موجب تاثر و تالم گردید.

این ضایعه را به خانواده محترم زنده یاد مقدسی بویژه همسر صبور ایشان و جامعه مطبوعاتی و رسانه ای صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسالت دارم.»

روایت دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رویدادی دردناک

از جمله کسانی که درگذشت رضا مقدسی را تسلیت گفتند می‌توان به حسین انتظامی، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.  انتظامی در پیامی نوشت:

«و حسن اولئک رفیقا

مدیر، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای کشور، رضا مقدسی عزیز در ایام شهادت بانوی گرامی اسلام و ‌چهلمین فجر انقلاب اسلامی به لقاءالله پیوست.

با تأسف و اندوه فراوان، این واقعه ناگوار را به همسر صبور، فرزندان نازنین و بستگان محترم او و نیز خانواده رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم.

تلاش‌های پیوسته او از سال‌های روزنامه قدس تا جام جم، همشهری، خبرآنلاین و خبرگزاری مهر در صفحه مدیریت فرهنگی و رسانه‌ای کشور ثبت خواهد ماند.

از خدای مهربان می‌خواهیم که به پاس تلاش‌های صادقانه آن یار دیرین، او را که مصداق «و منهم من ینتظر» بود با دوستان شهیدش محشور کند.»

اندوه مدیرعامل خبرگزاری آریا از رفتن دوست و همکاری قدیمی

امیر محبیان، مدرس دانشگاه و مدیرعامل خبرگزاری آریا نیز در این خصوص به خبرآنلاین گفت: «مرحوم رضا مقدسی دوستی محترم و مهربان بود كه در جلسات مشترک زيادی كه داشتيم ارائه نظرات متين و مفيد شاخصه سخنانش بود.»

او ادامه داد: «فضای رسانه‌ای ما در صورت عدم پرورش نيروهای حرفه‌ای و بااخلاق رسانه‌ای و آگاه به زمان و تحليل با خلاء شخصيت‌های رسانه‌ای آگاه و مسلط و نيز خردگرا و صاحب‌نظر مواجه خواهد شد.»

محبیان در پایان گفت: «بزرگداشت كسانی چون رضای عزيز فقط بزرگداشت يک روزنامه‌نگار باتجربه نيست؛ بزرگداشت تخصص؛ اخلاق و نيز تاكيد بر جايگاه مهم رسانه متعهد در جامعه ماست. خدايش بيامرزاد و شفيع او را امام رضا (ع) قرار دهد.»

محمد مهاجری هم برای او نوشت : حتما بسیاری از دوستان شهادت می دهند که در بین همکاران و همصنفان ما، کمتر آدمی به تقید او به شرع بود. عاشق تماشای نمازخواندنهایش بودم. آرام،متین،خاضع،خاشع و...

رضا از معدود آدمهایی بود که حتی وقتی کاملا جدی با عقیده و روش و ایده ات مخالف بود و مخالفتش را با شدت و حدت بیان می کرد، ذره ای کینه و خشم به دلت نمی نشست. این را بارها به خودش هم گفته بودم و او با لبخند از کنارش می گذشت.

بسیار اهل مدارا بود. وقتی عصبانی می شد تصمیم نمی گرفت. هرچند صورتش سرخ می شد و چشمهایش دو دو می زد اما زبانش در کام می ماند و سخن تلخی نمی راند.

خبرآنلاین درگذشت رضا مقدسی را به خانواده او و اهالی رسانه تسلیت می‌گوید و برای نزدیکانش آرزوی صبر دارد.

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =