رئیس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از انجام اقداماتی در رابطه با بهبود و اصلاح مراتع به سطح 2925 هکتار در سال جاری خبر داد.

سعید حسنلو در این باره به خبرآنلاین گفت: ایجاد و تکمیل بانک اطلاعاتی پایه مراتع استان به‌ منظور ایجاد یک سامانه جامع در جهت بررسی وضعیت موجود مراتع ،کمک به برنامه‌ریزی‌های آتی و سهولت در جهت ارائه آمار، بهبود وضعیت آرشیو طرح‌های مرتع‌داری به‌منظور دسترسی سریع کارشناسان اداره کل و نیز بررسی آرشیو طرح‌های مرتع‌داری اداره کل با شهرستان‌ها، ممیزی مراتع به میزان 5447 هکتار در روستاهای بیرون ده، شیخ جابر، گل بلاغی و شاه بلاغی از شهرستان زنجان ، شال آغاجی در طارم و سوته حصاری در خدابنده از جمله اقدامات این اداره می باشد.
وی با اشاره به همکاری با اداره مهندسی و مطالعات در تهیه طرح ترسیب کربن در حوزه آبخیز کهاب از انجام اقداماتی در رابطه با بهبود و اصلاح مراتع به سطح 2925 هکتار خبر داد و گفت: ساخت 82 دستگاه آبشخوار از جمله اقدامات این اداره در سال 96 بوده است که این آبشخوارها به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی در سامان هایی که دارای طرح مرتع داری بوده و احداث آبشخوار در آنها پیش بینی گردیده، توزیع خواهد شد.
این مقام مسئول ضمن تاکید بر لزوم توجه به جلب مشارکت روستائیان در پروژه های حراستی اداره کل تصریح کرد: در سال جاری اقدامات لازم جهت آموزش 268 نفر از مرتعداران استان زنجان صورت گرفته است.
وی با اشاره به انجام پروژه های مربوط به مدیریت پایدار مراتع نظیر کپه کاری حوزه آبخیز چالچوق ، کودپاشی حوزه آبخیز دندی - انگوران و بذرپاشی حوزه آبخیز چالچوق بذرپاشی حوزه آبخیز چالچوق به سطح 126416 هکتار از مراتع استان ادامه داد: این میزان از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =