ایسنا نوشت: کاروان نظامی ترکیه متشکل از تانک‌ها، خودروهای زرهی و کامیون‌ها صبح امروز (دوشنبه) از "کفرلوسین" وارد منطقه تلة العیس در شمال سوریه شد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، ساعاتی پس از ورود کاروان نظامی ترکیه متشکل از تانک‌ها، خودروهای زرهی و کامیون‌ها از کفرلوسین به منطقه تلة العیس در شمال سوریه، ارتش ترکیه منطقه "راجو" در شمال غرب عفرین را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای خود قرار داد. ارتش ترکیه در تلاش است خط امدادرسانی افراد مسلح بین اعزاز در حلب و حومه ادلب را تامین کند.

ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه بر روستای "سورکه" از توابع شهر راجو در عفرین تسلط یافتند.

هلال احمر وابسته به کردهای منطقه "راجو" در عفرین در واکنش به این حمله، خواستار توقف حملات توپخانه‌ای ترکیه جهت فراهم کردن فرصتی برای خروج غیرنظامیان و زخمی‌ها از این منطقه شد.

صفحات اجتماعی نزدیک به نیروهای ترکیه‌ای اعلام کردند، این کاروان به محض نزدیک شدن به تلة العیس هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه و هم‌پیمانانش قرار گرفتند.

هنوز دیگر منابع این حمله توپخانه‌ای را تایید نکرده‌اند.

روزنامه دیلی صباح چاپ ترکیه نوشت، کاروان نظامی ترکیه برای ایجاد و راه‌اندازی ششمین مرکز نظارت بر اساس توافقنامه بین‌المللی ایجاد مناطق کاهش تنش وارد منطقه تلة‌ العیس شدند.

یک هفته قبل توپخانه ارتش سوریه و هم‌پیمانانش یک کاروان نظامی ترکیه را که وارد حومه جنوبی حلب در نزدیکی تلة‌ العیس شده‌ بودند، هدف قرار داد.

برخی فعالان اجتماعی تصاویری را منتشر کردند که ورود کاروان نظامی ترکیه به همراه مهمات و نیروهای تحریر الشام و تلاش آنها برای استقرار در پشت این بلندی مشرف به مناطق استقرار نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آنها در منطقه الحاضر در حومه جنوبی حلب را نشان می‌دادند.

در آخرین تحولات مربوط به عملیات شاخه زیتون ترکیه برای هفدهمین روز ارتش ترکیه اعلام کرد، با کشته شدن دو تن از سربازانش تعداد سربازان ترکیه‌ای کشته شده در این عملیات به ۱۶ تن رسید.

ارتش ترکیه افزود: ۱۲ تن از نیروهای کرد نیز کشته و زخمی شدند و به این ترتیب تعداد تلفات در صفوف افراد مسلح به ۹۴۷ تن رسید.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    4 13
    مظلوم تر از كردها پيدا نكردي اردوغان،