قول جدید روحانی به مردم /گوش دولت برای شنیدن صدای مردم شنواست/به اعتراضات احترام می‌گذاریم/۲

رئیس جمهور گفت: به اعتقاد من تا زمانیکه ما به آینده خودمان کاملا امیدوار هستیم و سرمایه اجتماعی ما روز به روز تقویت می شود و از امکانات کشور درست استفاده شود مسیر پیشرفت را ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه چطور در 40 سال گذشته با وجود تحریم ها و توطئه های ایران مسیر پیشرفت را پیموده است، رمز این پیروزی چه بوده است، گفت: اساس پیشرفت ما برمبنای استقلال و اراده ملت ما برای تحول و پیشرفت است، یک ملتی اگر منسجم و مصمم باشد و حاکمیت هم حاکمیت مردم باشد و کسانی که در حکومت هستند منتخب خود ملت باشند آن ملت آرمان های خودش را پیش خواهد برد. خوشبختانه امروز نسبت به روزهای اول انقلاب در بعد علمی، فناوری، بهداشتی، توسعه انسانی و ...در آمارهای بین المللی رشد خوبی داشتیم.

وی افزود: به اعتقاد من تا زمانیکه ما به آینده خودمان کاملا امیدوار هستیم و سرمایه اجتماعی ما روز به روز تقویت می شود و از امکانات کشور درست استفاده شود مسیر پیشرفت را ادامه خواهیم داد، آمار و ارقام به ما می گوید در سالهای اخیر رشد اقتصادی ما هموار وجود داشته است، یک زمانی رشد اقتصادی 3 درصد بود ولی سال گذشته رشد اقتصادی دو رقمی شد. به مردم قول می دهم شاهد رشد مداوم و مستمر اقتصادی کشور باشیم.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

*(در پاسخ به این سوال که شما گفتید تا دیر نشده صدای مردم را باید شنید آیا شما صدای مردم را در اعتراضات اخیر علیه تورم و گرانی و ناکارآمدی برخی مدیران شنیدید؟ و چه تصمیمی برای رفع این دغدغه ها گرفتید و بنا به ترمیم تیم اقتصادی دولت دارید):
مردم هم در زمینه اقتصادی اعتراض دارند و بحق هم هست اما اعتراض مردم فقط اقتصادی نیست، اعتراضات اجتماعی، فرهنگی، روابط بین الملل و ... هم مردم حرف دارند، گوش ما باید کاملا شنوا باشد ،بدانیم مردم چه می خواهند. از اول دولت یازدهم تا الان مسیر تورم به سمت پایین بوده نه بالا. تورم اول 40 درصد بودامروز تورم 8/2 درصد است یعنی مسیر ما درست است. وقتی شروع کردیم رشد اقتصادی ما در سال 91 منفی هفت بوده است و سال گذشته رشد اقتصادی دو رقمی شده است این یعنی مسیر دولت درست بوده است.


*معنای این حرف ها این نیست که همه مشکلات حل شده است. اینکه مستمری مستمری بگیرهای اقشار پایین مثل کمیته امداد و بهزیستی را بیش از 3 برابر کردیم.این یعنی ما به بخش فقر و مردم در رنج توجه داریم اینکه در بودجه امسال در تبصره 14 برای ریشه کنی فقر مطلق بودجه گذاشتیم یعنی به رفع فقر توجه داریم، اینکه در تبصره 18 ما در بودجه 97 برای اشتغال منبع گذاشتیم یعنی به اشتغال توجه داریم. اینکه شعار دولت مبارزه با فقر مطلق و اشتغال مولد است یعنی دولت از قبل گوش شنوایی داشته و امروز هم دارد.

*دولت به اعتراض مردم احترام می گذارد. در بین دولت ها رسا ترین حرف را این دولت گفته که اعتراض را می پذیرد و قبول می کند. خیلی وقتها بوده که اعتراض را نپذیرفتند.  من خوشحالم که امروز همه می گویند صدای مردم را باید شنید این روز بسیار مبارکی است که همه این را می گویند .

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =