معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر روحانی زاده گفت: 44پروژه حوزه سلامت با اعتباری بالغ بر 1400 میلیارد ریال در بهمن ماه سالجاری به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری  خبرانلاین  ازساری دکتر حامد روحانی زاده ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از طرح های مهم دولت است، اظهار کرد: در گذشته بیماران در پرداخت هزینه های درمانی و تهیه ملزومات با مشکلات فراوانی مواجه بودند که با اجرای این طرح این مشکل برطرف و خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شده است. 

وی ارتقا هتلینگ بیمارستانی را یکی از اقدامات مهم در طرح تحول سلامت دانست و عنوان کرد: در گذشته زیر ساخت های حوزه سلامت نامناسب بود که با بهسازی، بازسازی و افزایش فضای فیزیکی در مراکز درمانی بسیاری از مشکلات برطرف شده است.
دکتر روحانی زاده به احداث و راه اندازی کلینیک ویژه اشاره کرد و گفت: در استان مازندران احداث ۱۴ کلینیک ویژه در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۷ کلینیک افتتاح و مابقی نیز به زودی راه اندازی می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مستقر بودن پزشک متخصص در بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: در استان مازندران 120 پزشک متخصص به صورت شبانه روزی در بیمارستان های دولتی مستقر هستند که این مسئله سبب ارتقای کیفیت خدمات شده است.
وی با اشاره به کمبود تخت های ویژه، بیان کرد: در استان مازندران ۱۲۰ تخت به تخت های ویژه افزوده شده است که در همه شهرهای بزرگ استان ایجاد شده است که سبب کاهش ارجاع بیماران به بیمارستان های مجاور شده است.
دکتر روحانی زاده با بیان اینکه بسیاری از خدمات درمانی به بیماران خاص در بیمارستان ها رایگان است، گفت: در گذشته یکی از دغدغه های بیماران پرداخت هزینه های بیمارستانی بود و خانواده ها پس از ابتلا فرد به بیماری های سرطان، MS و ... با مشکلات مالی فراوانی مواجه می شدند که با اجرای این طرح بار مشکلات از دوش خانواده ها برداشته شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: امروزه بیماران در مناطق روستایی با فرم ارجاع ۵ درصد و در مناطق شهری ۱۰ درصد هزینه های بستری را پرداخت می کنند.
وی با بیان اینکه خدمات شیمی درمانی در بیمارستان ها رایگان است، ادامه داد: در استان مازندران ۱۲۵۰ نفر به بیماری MS مبتلا هستند که داروهای خاص این بیماران رایگان است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران مرکز دیالیز شهروند ساری را یکی از مجهز ترین مرکز کشور است، افزود: در این مرکز باظرفیت ۵۰ تخت به بیماران دیالیزی در سه شیفت خدمات ارائه می شود و در قائمشهر نیز با کمک خیرین مرکز دیالیز با ظرفیت ۵۰ تخت در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه ۲۸۰ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد، افزود: دولت همه فاکتورهای انعقادی بیماران را به صورت رایگان ارائه می دهد.
دکتر روحانی زاده ادامه داد: در استان مازندران حدود دو هزار بیمار تالاسمی وجود دارد که به آنان نیز خدمات به صورت رایگان ارائه می شود که در سال های اخیر به دلیل بهبود وضعیت بهداشتی ودرمانی و انجام آزمایشات قبل از ازدواج و تشخیص قبل از تولد تعداد افراد مبتلا به این بیماری کاهش پیدا کرده است.
دکتر روحانی زاده افزود: در سال های اخیر امید به زندگی در این بیماران افزایش پیدا کرده است و سالانه دو بار تحت معاینات پزشکی قرار می گیرند.
وی در ادامه به کد ۲۴۷ سکته های حاد قلبی اشاره کرد و گفت : مرکز قلب بیمارستان حضرت فاطمه زهرا ساری یکی از مراکز مجهز کشور است که بیماران سکته های قبلی در کمترین زمان به این بیمارستان ارجاع داده می شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به کد ۷۲۴ سکته مغزی، افزود: بیمارستان بوعلی ساری مرکز درمان سکته های مغزی است که در کمترین زمان ممکن به بیماران خدمات ارائه می کند تا بیمار دچار عوارض بعدی سکته نشود که یکی از برنامه های ما توسعه آن در همه شهرهای استان می باشد.
دکتر روحانی زاده به پیوند عضو اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۸۷ تا کنون ۱۷۰ مرگ مغزی شناسایی شدند و اعضای آن ها به بیماران نیازمند پیوند اهدا شده است.
وی با اشاره به اورژانس پیش بیمارستانی، گفت: در استان مازندران ۳۱ پایگاه شهری، ۵۲ پایگاه جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی وجود دارد که متوسط زمان ارائه خدمات در شهرها ۷ دقیقه و در جاده ها ۱۰ تا ۱۲ دقیقه پس از تماس تلفنی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه حدود ۲۴۰۰ مرکز و موسسه خصوصی مجوز دار در استان وجود دارد، بیان کرد: برخی از مراکز همچون آرایشگاه ها و لابراتوار دندان که برای خدمات ارائه شده پروانه ندارند خدمات مختلفی مانند کارهای پوست و زیبایی و دندانپزشکی ارائه می دهند که این مسئله دخالت در کار پزشکی است.
دکتر روحانی زاده با تاکید بر افزایش سطح سواد سلامت جامعه و اطلاع رسانی مناسب، ادامه داد: هموطنان باید بدانند که آرایشگاه ها مرکز ارائه خدمات پوست و زیبایی نیستند و این مسئله عوارض دراز مدتی را برای فرد به وجود می آورد.
وی با بیان اینکه ۴۴ پروژه در حوزه سلامت در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می رسد، گفت: ۱۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث و خریداری تجهیزات هزینه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =