از اعتراض کارگردان به برخی رسانه‌های اصول‌گرا تا دلیل غیبت ساره بیات/ گزارش نشست «اتاق تاریک»

کارگردان فیلم «اتاق تاریک»، ترس از ممیزی را دلیل اصلی نرفتن فیلمسازان به سمت موضوعاتی چون کودک آزاری دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ «اتاق تاریک» با حضور روح‌الله حجازی (کارگردان)، پیمان شادمانفر (مدیر فیلمبرداری)، کارن همایونفر (آهنگساز) و ساعد سهیلی، سیدعلیرضا میرسالاری، امیررضا رنجبران و مروارید کاشی (بازیگران)، شامگاه چهارشنبه 18 بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

از آن‌جا که داستان «اتاق تاریک» درباره موضوع حساس کودک آزاری در جامعه است، بخش عمده‌ای از این نشست خبری، زیر سایه این بحث قرار گرفت.

در بخشی از این جلسه، روح‌الله حجازی در باره موضوع فیلم گفت: «اگر در سینمای ما کمتر سراغ این طور مسائل می‌روند، به خاطر این است که با ممیزی روبرو می‌شود. چون خیلی از مسائل در این حوزه به دلیل ممیزی قابل بیان مستقیم نیست، باید در حالت متفاوت آن را بیان می‎کردم. برای همین سعی کردم مسئله آزار جنسی را از حالت کلیشه و سطحی خارج و نگاه دیگری را ارائه کنم.»

این کارگردان در واکنش به پرسشی درباره خنده مخاطب در لحظات جدی فیلم، پاسخ داد: «من نام این را کمیک نمی‌گذارم بلکه مخاطب با گذاشتن خود جای شخصیت‌ها و همذات پنداری با آنان، به موقعیت‌هایی که برایش آشنا می‌آید، می‌خندد.»

در بخش دیگری از این نشست، پیمان شادمانفر، مدیر فیلمبرداری «اتاق تاریک»، درباره تفاوت کارش در این فیلم با «مغزهای کوچک زنگ زده» از هومن سیدی توضیح داد: «در فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» ما دوربین مستند می‌خواستیم اما اینجا به یک دوربین ساکن نیاز داشتیم. محتوای این دو فیلم هم کاملا متفاوت بود.»

ساعد سهیلی هم در درباره نقش خود در این فیلم گفت: «وقتی فیلمنامه را خواندم، برایم خیلی جذاب بود؛ شخصیت پدری  که همسرش بزرگ‌تر از خودش است، برایم واقعا هیجان‌انگیز بود.»

در ادامه، وقتی از حجازی درباره حضور نداشتن ساره بیات در این نشست پرسش شد، او پاسخ داد: «ایشان برای وضع حمل خواهرشان در خارج از کشور هستند و تا اسفند به ایران نمی‌آیند.»

اعتراض روح‌الله حجازی به برخی از رسانه‌های به گفته او اصول‌گرا، پایان بخش این نشست بود. او از این‌که برخی از این رسانه‌ها به جای نقد یک فیلم، به آن حمله می‌کنند و در این راه ارزش قلم را نگه نمی‌دارند، انتقاد کرد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =