شرکت سامسونگ بعد از جنجال روز گذشته بابت تحریم شدن ورزشکاران المپیکی ایران در بازی‌های زمستانی پیونگ چانگ بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این بیانیه آمده است: شرکت سامسونگ الکترونیکس بیش از ۴ هزار گوشی ویژه المپیک پیونگ‌چانگ ۲۰۱۸ (نسخه‌ای خاص از گوشی گلکسی نوت ۸) را به کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری المپیک ۲۰۱۸ تحویل داده است. هرچند سامسونگ دخالتی در روند بررسی کمیته بین‌المللی المپیک برای تحویل این گوشی‌ها به ورزشکاران ایرانی نداشت، اما برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم بصورت فعال اطلاعات لازم را در اختیار این کمیته قرار داده است. اکنون خوشحالیم که می‌شنویم کمیته بین‌المللی المپیک نهایتا به این تصمیم رسیده است که گوشی ویژه المپیک پیونگ‌چانگ ۲۰۱۸ را در اختیار ورزشکاران ایرانی قرار دهد.

شرکت سامسونگ ایران پیش از این حمایت کامل خود از حضور ایران در این بازی‌ها را با اعزام تیمی ۱۰ نفره از نمایندگان کشورمان برای حمل مشعل المپیک ثابت کرد. این تیم متشکل از ۹ چهره الهام‌بخش و موفق ایرانی بود که با پرچمداری بهرام رادان، بازیگر پرآوازه و محبوب کشورمان، به کره‌جنوبی سفر کرده و در کنار نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم حمل مشعل المپیک شرکت کردند. این حرکت سامسونگ که در قالب مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت انجام شده استقبال گسترده ورزش دوستان ایرانی را به همراه داشت.

سامسونگ همواره خانواده ایرانی خود را به عنوان بخشی از هویت جهانی خویش به رسمیت شناخته و به آنها احترام کامل گذاشته است و در این جریان نیز نگرانی بجای مردم ایران را به اطلاع کمیته بین‌المللی المپیک و دیگر مسئولان این بازی‌ها رسانده است. ما از نظرات کاربران ایرانی‌مان قدردانی کرده و همواره تمامی تلاش خود را برای حل هرگونه مشکلی به کار خواهیم بست، حتی اگر خودمان نقشی در آن نداشته باشیم. حضور و تعهد ما در ایران و نوع عملکردمان در این کشور نشان می‌دهد تا چه حد حقوق تمامی افراد را برای دسترسی برابر و واقعی به فناوری، به رسمیت می‌شناسیم. 

این در حالی است که مقامات ایرانی خواهان عذرخواهی رسمی سامسونگ بوده اند که این اتفاق نیفتاده و گناه بر گردن "آی او سی "افتاده است.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    2 0
    صرف نظر از ارزش مادی گوشی که بعنوان یک ابزار برای کاربرد در المپیک به کشورهای حاضر داده شد وقتی به این شکل وبدون هیچ دلیل منطقی و قانع کننده با تبعیض کاروان ورزشی ایران رو به صورت توهین آمیز محروم میکنند .میباید مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تصمیم قاطعانه ای در جهت بازگشت و عدم شرکت در مسابقات اتخاذ میکرد
  • بدون نام ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    1 1
    اگر واقعا سامسونگ راست مي گه و دست خودش نيست پس بگه بصورت جداگانه و در قالبي غير از مسابقات به شركت كنندگان ايراني هم گوشي هديه كنه
  • کریم DE ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    0 1
    با سلام.قطعا گوشی بعدی من سامسونگ نخواهد بود.
  • بی نام RO ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    1 0
    من در مقاله فایننشال تریبون خوندم که در کشور 80 میلیون نفری ما 51 درصد از گوشی های برند سامسونگ استفاده می کنند 14 درصد از یک برند چینی و 13 درصد از دیگر برند کره ای. اون وقت ببینید اونها با ما چگونه برخورد می کنند. جهان چه تصوری از ما دارد...لینک مقاله رو در قسمت آدرس وبلاگ قرار داده ام.
  • امید IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    1 0
    خوبه دیگه. وقتی که تقصیر شرکت کره ای نبوده، عذرخواهی معنی نداره. بیانیه به نوعی عدرخواهی و دلجویی است
  • میلاد RO ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    0 0
    دیگه کره ای ها هم دارن مارو میپیچونن خواهشن آبروی کشور حفظ کنین
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    1 0
    چرا باید عذرخواهی بکنه وقتی تقصیری نداشته؟
  • بی نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    1 0
    باعث گرانی گوشی نشید ای عزیزان احساسی
  • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    4 2
    اگر بجاي مسئولين بودم براي تمام ورزشكاران گوشي غير از سامسونگ مي خريدم و درصورت دريافت گوشي سامسونگ به همه ورزشكاران مي گفتم گوشيها را جلوي خبرنگاران بشكنند
  • علي A1 ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    3 3
    بنظر من بايد واردات سامسونگ ممنوع شود ولا غير