۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

مهر نوشت: رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت برخورد با شرکت های هواپیمایی متخلف، گفت: ترجمه آزادسازی نرخ بلیت اجحاف به مردم نیست.

محمدرضا رضایی با اشاره به تعلیق و لغو فعالیت ۱۷ شرکت هواپیمایی در پی تخلفات صورت گرفته، گفت: روند نظارت بر شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها برای جلوگیری از اجحاف در حق مردم باید مستمرباشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همزمان با آغاز تعطیلات نوروز بازار خرید و فروش بلیت داغ می شود، تصریح کرد: نظارت مستمر بر نحوه عملکرد شرکت های هواپیمایی از نارضایتی مردم می کاهد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه موافقت مجلس با شناور شدن و آزادسازی نرخ ها بلیت ها به معنای افزایش بدون ضابطه قیمت ها نیست، افزود: اینکه ایرلاینی اقدام به فروش بدون سقف قیمتی مشخص کند تخلف است زیرا موافقت با آزادسازی نرخ ها به معنای گران شدن صرف قیمت ها نبوده است.

رضایی با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مقدمه ای برای افزایش کیفیت خدمات دهی به مردم بوده است، گفت: متاسفانه مشاهده می شود که هیچ تغییری در خدمات دهی به مسافران صورت نگرفته و تنها شرکت های هواپیمایی در روزهای بحرانی و تعطیلات که بازار فروش داغ است اقدام به سوء استفاده می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه متناسب نبودن عرضه و تقاضا عاملی برای سوء استفاده برخی شرکت های هواپیمایی شده است، افزود: با کمبودهایی در که شرکت های هواپیمایی مشاهده می شود انتظار می رود قیمت ها به نحو مطلوبی به مردم ارایه شود.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر مطالبه برای استفاده از ناوگان هوایی بیشتر شده است، تصریح کرد: رشد تقاضا نباید به جولان دلالان در بازار فروش بلیت منجر شود.

رضایی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری باید ضمن برخورد با تخلفات شرکت های هواپیمایی گزارش آن را نیز به مجلس ارایه دهد، گفت: متاسفانه در این گیر و دار برخی اخبار مبنی بر فروش بلیت های تقلبی نیز به گوش می رسد. هر ایرلاینی که با فروش بلیت تقلبی مردم را دچار مشکل می کند باید بداند سرنوشت اقداماتش پلمب واحد کسب او است. از سازمان هواپیمایی می خواهیم نظارت هر چه بیشتری بر بازار فروش بلیت هواپیما در روزهای منتهی به سال اعمال کند

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    22 1
    به جای این حرف مفت زدنها ساز و کار قانونی برای حدود حداکثری فروش بلیط ها بسته به مسیر و نوع و عمر هواپیما تهیه کنید در موردی که شخصا" تجربه کردم پرواز 0530 مشهد را شرکت هواپیمایی زیر پله ای کنسل کرده هواپیما را به ظاهر به نجف در عراق فرستاده و خطوط دیگر تا حدود یازده صبح مشغول فروش بلیط های لحظه آخری خود از حدود 190 تا 560 هزار تومان به مسافران مستاصل بودند و در اصل به هر قیمت ممکن تحمیل می کردند ارگان ناظر برای جلوگیری از اجحاف کیست و چه کار مثبتی تا به حال انجام داده ؟ ...
  • بی نام BE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    8 0
    چند سال پیش از سوریه آمدیم تهران هواپیمای ایران ایر شش هفت ساعت تاخیر داشت اومدیم تهران نه تنها جریمه ای بما ندادند بلکه وقتی رسیدم و خواستم ماشینم را از پارکینگ بیارم بیرون مقدار شش هفت ساعت پارکینگ پول کم آوردم هر چه به مسئول پارکینگ گفتم ریال ندارم دلار دارم مرا متوقف کرده بود و اجازه خروج نمی داد مردم هم پشت سر من گیر کرده بودند یکی از ماشینهای پشت سری آمد ما به التفاوت را داد آمدیم بیرون اینطوریه جانم
  • بی نام BE ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    19 0
    مقصر خود ما مردم هستیم و بس... در کدامین کشور دنیا اجازه تضییع حقوق مردم به این شکل داده میشه؟ اگر مردم از این شرکتهای .....خرید نکنند، مگهودرامدی خواهند داشت؟ متاسفانه ما مردم هستیم که باعث شدیم وضعیت این بشه...ازماست که برماست
  • بی نام BE ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    8 0
    ببينيد راه حل شعارهايي مثل مشتري مداري و رعايت حقوق مسافر و ... نيست. راه حل اين كاري شعاري نيست و اصلا به وزير راه مربوط نيست. راه حل آزادسازي كامل نه ناقص قيمت ها و استقلال مالي شركت هاي هوايي از دولت است. در اين صورت شركت هاي تاخيردار مشتري خود را از دست مي دهند و شركت هاي با تاخير كمتر رشد مي كنند. در همه دنيا همين است. يك شرط هم استقلال فرودگاه ها از دولت است. تنها وظيفه حاكميت تأمين امنيت است والسلام
  • بی نام BE ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    10 0
    تحریم ها یک جا لغو شده و کلی هواپیمای جدید خریدیدم در ثانی امان از بی عرضگی مدیران
  • بی نام BE ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    9 0
    فکر می کنم اگر قطاری که مسیرش 13 ساعت است سه ساعت تأخیر داشته باشد 50 درصد هزینه بلیط باید به مسافر برگشت داده شود. چرا چنین قانونی برای هواپیما وجود ندارد؟ هواپیمایی که مسیرش دو ساعت است گاهی سه ساعت و بلکه 9 ساعت تأخیر دارد. چرا قانونی نمی گذارند که اگر هواپیما این تعداد ساعت تأخیر داشت مثلا سی درصد یا پنجاه درصد هزینه بلیط را برگشت بدهد؟
  • بی نام BE ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    9 0
    بابا پیاده میرفتن تا الان رسیده بودن
  • بی نام BE ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    9 0
    خيلي ببخشيد. كدام يك از حقوق متصور در اروپا براي مردم ايران وجود داره كه اين يكي باشه؟
  • بی نام BE ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    7 0
    خوبه باز هم خود تان به نا كار امدي سيستم مديريتي اعتراف ميكنيد
  • بی نام BE ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    3 0
    سلام...مطلبتون خوب بود...ولی لطف کنید مستندتون رو ذکر کنید که تاخیر بیش از نیم ساعت، شرکت رو به جبران خسارت ملزم می کنه...من که جایی ندیدم...مطابق کنوانسیون ورشو1929 و پروتکل 1955 لاهه و کنوانسیون 1999 مونترال تنها " تاخیر غیرمتعارف" هست که شرکت هواپیمایی رو ملزم به جبران می کنه...مطلب ایرادای دیگری هم داشت در صورت اطلاع بیشتر:
    • بی نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      0 0
      کنوانسیون ورشو1929 و پروتکل 1955 لاهه و کنوانسیون 1999 مونترال؟ آیا اینها اسم ندارند؟ مرجع تعریف " تاخیر غیرمتعارف" هم ذکر شود ...
  • بی نام BE ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    5 0
    هميشه حق با ايرلاين هست و مسافر هميشه مقصر تو ايران كه اصلا ما تااااااااااااااااااااااااخير نداريم
  • بی نام BE ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    7 0
    این قوانین منشا غربی دارد و برای مبارزه با استکبار جهانی ایرلاین های ایران هیچ کدام را اجرا نمی کنند.
    • بی نام BE ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
      2 0
      بابا این قوانین غربی و مربوط به استکبار جهانی است. ما را چه به این حرفا
  • بی نام BE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    0 10
    هر کس می خواهد با هواپیما سفر برود باید پیه تا 5 ساعت تاخیر را به تنش بمالد هر کس دوست ندارد بلیط هواپیما نخرد.تکلیف روشن شد؟
  • بی نام BE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    1 6
    آیا نحوه گفتار در مورد کارکنان خدوم و صبور این صنعت مظلوم که سالهاست در چنگال ظالمانه تحریم های خارجی و داخلی گرفتار شده است. صحیح است. غالب کارکنان در این صنعت از قشر تحصیل کرده و با اخلاق و بدنه جامعه هستند و خود را از جامعه جدا نمی‌بینند. نگاهی به حجم بالای جابه جایی مسافر با کمترین امکانات بیندازید.
  • بی نام BE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    6 0
    پرواز ساعت9:25 صبح هواپیمایی آسمان از اردبیل به تهران با تاخیر 7 ساعته به 16:15 عصر موکول میشه .... حالا بگین ما دردمون رو به کی بگیم اون هم در روزی که فقط یه پرواز هست
  • بی نام BE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    5 0
    خيلي خنده داره پس يك نگاهي به فرودگاه كيش و تأخيرات چندين ساعته و نيمروزي يكروزيش بكنين.... الالخصوص هواپيمايي تابان .....
  • بی نام BE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    4 0
    هفته گذشته در پرواز برگشت روز پنجشنبه هواپیمایی زاگرس اتفاق جالبی افتاد که نتنها کسی خسارت نداد بلکه حتی عذر خواهی هم نکردن
  • بی نام BE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    5 0
    خدا پدر مادرتان را بيامرزد كدام كنوانسيون‌هاي بين‌المللي ما پرواز ايراير 418 اهواز هر روز 12 ساعت مردم مظلوم را سرگردان ميكنيم هيج مسئول پاسخگو نيست اگر كشور ژاپن بود وزير مربوطه بخاطر تعهد به مردم خودكشي مي كرد
  • بی نام BE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    4 0
    مطمئنین که اگه خواستار حقوق قانونیمون شدیم کسی هست که جواب بده؟ من که فکر میکنم فقط وقتمون رو هدر میدیم.
  • بی نام BE ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    2 0
    با سلام کدام حق و حقوق در تاريخ 31 تير پروازي از تهران به مقصد کرمان در ساعت 23 و چهل دقيقه با شرکت هواپيمائي ماهان که الان گل سر سر سبد خطوط هوائي ماست داشتم و پس از دو ساعت يعني ساعت يک و چهل دقيقه بامداد پرواز انجام شد بدون اينکه کک کسي بگزد و حتي در فرودگاه اين زحمت را به خود ندادند که علت تاخير ذکر کنند و براي اولين بار و بعد ايک ساعت تاخير عبارت عجيب airline delay بر مانيتور ها نقش بست که قبلا هيچوقت نديده بودم البته از حق نگذرم در ابتدا ورود به هواپيما خانم مهماندار از تاخير ايجاد شده عذر خواهي کرد
  • بی نام BE ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    4 0
    سلام، پرواز ما 12 ساعت تاخیر داشت، فقط و فقط وقتی تو هواپیما نشستیم یه عذر خواهی خشک و خالی از ما کردن. باز به قطار که خسارت میده. کاشکی اینجا هم وقت و حقوق مسافران براشون مهم بود ...
  • بی نام BE ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    4 0
    اینهایی که گفتین مال کجاست؟؟
  • بی نام BE ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    3 0
    در رابطه بانظر اون دوستیکه به ترکیه رفته بود باید بگم که هواپیماهای شرکت زاگرس بعلت استاندارد نبودن حق فرود در استانبول را ندارند و باید از یک فرودگاه نظامی در اطراف این شهر فرود و یا پرواز کنند
  • بی نام BE ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    3 0
    من با پرواز نفت از تهران به اهواز حدود 3 ساعت علاف شدم كه نزديك به يك ربع ما رو توي اتوبوس نگهداشتند كه باعث نفس تنگي چند مسافر شد علت تاخير نداشتن سوخت هواپيما
  • بی نام BE ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    2 0
    یکی از دوستان در مورد پرواز هواپیمایی زاگرس نوشته اند باید ذکر کنم که بنده هم به اتفاق خانواده مسافر همان پرواز بودیم و باید اضافه کنم که ضمن تایید همه موارد بالا وجود نماینده حراست فرودگاه در هواپیماه می توانست اثر بیشتری در این جریان داشته باشد و امیدوارم که ایشان حداقل گزارشی که مشغول تهیه ان بودند را پیگیری نمانید
  • بی نام BE ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    4 0
    در مهر ماه 88 عازم مالزي بودم كه پرواز با 16 ساعت تاخير همراه بود.كه پس از صحبت با مسول ايران اير گفت شركت ما جريمه اي نميدهد و با يك وعده غذا اونم به بعضي ها كارشونا توجييه كردند.تا زمانيي كه مسوليت پاسخگويي ايجاد نشود مشكل نمي شود.ما قوانين و مقررات داريم ضمانت اجرا ندارد.همانطور كه مسافران را بازرسي بدني مي كنند حتي كمربند ها را با با ظرافت در مي ارند .خوبه به حقوق مسافران هم احترام بگذارند
  • بی نام BE ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    5 0
    چند ماه پیش پرواز کیش ایر از اهواز به تهران لغو شد. نه معذرت خواهی از طرف این شرکت نشنیدیم و نه حتی یک جرعه آب دادن مردم بخورن همه مسافران درمانده تا فرداش توی فرودگاه آواره بودند.
  • بی نام BE ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    4 0
    فقط ميتونم بگم متاسفم ما كه تكريمي براي مسافر نديديم اولبايد كادر رو اموزش بدن چه جوري با مسافر برخورد كنه
  • بی نام BE ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    2 5
    من و خانواده ام ضمن داشتن بلیط هواپیمایی عمان ایر که مقرربود ابتدا به مسقط وسپس بعداز1ساعت ازمسقط به بانگکوک بریم اما هواپیمایی عمان بدون اطلاع 2ساعت عمداتاخیرداشت وبعدبه پرواز بعدبانکوکمارو نرسوند.بعداز3ساعت ماروفرستاد بمبعه ای.بعدشم با10ساعت تاخیرمارو باپرواز اشغال هندی فرستادن مقصدمون.تاالانم که20روزگذشته هیچ خسارتی ندان.به هیچ جه هم پاسخگو نیستن