ارتقای کیفیت فرهنگی و اجتماعی شهر اصلی ترین وظیفه شهرداری اردبیل است

شهردار اردبیل گفت: سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری اردبیل یک نهاد اجتماعی و فرهنگی است و این سازمان برنامه های خود را در راستای ارتقای کیفیت فرهنگی و اجتماعی پیش ببرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان در جلسه بررسی مسائل سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری اردبیل، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه از سوی وزارت کشور مبنی بر تغییر اساسنامه، چارت سازمانی سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری اردبیل نیز تغییراتی داشته و هم اکنون این نهاد متشکل از ۵ اداره فرهنگی، ورزشی، سلامت، اجتماعی و اداره موزه است.

وی با اشاره به این که نصف جمعیت استان در مرکز استان قرار دارند گفت: وظیفه ادارات زیر مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل ایجاد شهری با شهروندان توسعه یافته است و از این رو اهتمام در شناسایی مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر باید بیشتر و جدی تر شود و ضروری است برنامه ریزی ها دقیق تر و اقدامات بر اساس پژوهش و منطبق با معایب و مشکلات احصا شده شهری صورت گیرد.

شهردار اردبیل متذکر شد: تنها برگزاری چند کارگاه آموزشی و جشن توسط این سازمان پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست و اگر ساختار این سازمان تغییر یافته، پس بایستی عملکرد آن نیز در راستای کاهش معایب فرهنگی و اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی به سرعت تغییر یافته و بلافاصله اصلاح شود.

لطف اللهیان بیان کرد: سازمان فرهنگی-ورزشی باید طی اقدامی برنامه ریزی خود را تا آخر سال به اتمام برساند تا در وهله بعدی، بعد از تخصیص بودجه و اخذ مجوز از شورای شهر برنامه های جدید را عملیاتی و اجرایی کند.

شهردار اردبیل ادامه داد: لازمه اصلاح عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی این است که با ورود به تمامی حوزه ها، مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر، توسط این سازمان شناسایی شود مثلا با توجه به پیشینه و قدمت شهر اردبیل در زمینه عفاف و حجاب، با شناسایی آسیب های فرهنگی در این مورد،با اجرای برنامه های متنوع نسبت به ارائه آموزش های لازم به شهروندان اقدام گردد.

وی گفت: اداره سلامت سازمان فرهنگی ورزشی موظف است به منظور ارتقای سلامت جسمی و روحی شهروندان، بیماری ها و ناراحتی های آنها را احصا کرده و برنامه های اجرا شده ی خود را براساس شرایط روز و نیاز شهروندان با مطالعات و پژوهش به جهت بهبود وضعیت موجود اجرا کند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =