عدم رضایت آمریکا افتخار ماست/ انقلاب اسلامی، قیام نمونه‌ی قرن بود

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در جمع افراد حاضر در راهپیمایی۲۲بهمن تبریز عنوان کرد: عدم رضایت آمریکایی ها و ایستادگی آنان در برابر نظام جمهوری اسلامی ومواضع سیاسی منفی آنان برای ما موجب افتخار است زیرا اگر امریکا ازما راضی باشد شک برانگیز است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، آیت الله علی ملکوتی در راهپیمایی باشکوه ۲۲بهمن بیان کرد:انقلاب اسلامی و ۲۲بهمن سال ۱۳۵۷یک انقلاب نمونه در قرن گذشته میلادی به حساب می آید چراکه در قرن ۲۰ باوجود اینکه انقلاب های خون بار در کشور های مختلف اتفاق افتاده بود اما در سال ۵۷انقلاب اسلامی به دلیل اهداف و رهبران خود شباهتی با سایر انقلاب ها نداشت.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد:انقلاب هایی که در کشور های چین یا روسیه به وقوع می پیوست تنها برای قشر مشخص و طبقه ای خاص بود که حتی شعار های آنان نیز از جنگ بر قدرت نشات می گرفت اما تفاوتی که انقلاب اسلامی داشت این بود که همه طبقات جامعه و عموم مردم با یکپارچگی برعلیه ظلم و ستم و با تمام قدرت خود برخواسته و ایستادگی کردند.
وی یادآور شد:طرفداران انقلاب در آن زمان هم به دنبال سعادت دنیوی و هم اخروی بودند و این از شعارهای آنان نیز کاملا آشکار بود درست برخلاف سایر انقلاب ها که اثری از شعار های معنوی در آنان وجود نداشت همچنین رهبر این انقلاب نیز فردی صاحب شجاعت وقدرت بود که توانست یکه و تنها دربرابر استکبار قرار گیرد و میلیون ها نفر را برای ایستادگی و مقاومت در برابر نظام شاهنشاهی بسیج کند.
آیت الله ملکوتی با بیان اینکه اهداف انقلاب اسلامی برای مسئولین نظام قابل تامل است، گفت:قیام برعلیه رژیم پهلوی عللی آشکار و قابل توجه داشت اعم ازاختلافات عمیق طبقاتی،ظلم وستم برعلیه عموم ،در تنگنا بودن زندگی مردم و همچنین هجوم های متعدد نظام در رابطه با ارزش های اجتماعی و اسلامی و ساختار شکنی های این نظام باعث شد تا مردم شجاع ایران به ندای امام(ره)لبیک گفته و قیام کنند.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اتفاقات آن زمان مایه عبرت است زیرا آن زمان خواسته مردم حذف تبعیض ها و برقراری عدالت در جامعه و همچنین قرار گرفتن نخبگان در راس نظام بود که امروز می توان گفت درصدی از این خواسته ها محقق شده است اما این مقدار رضایت بخش نیست چراکه به گفته خود مقام معظم رهبری نیز هنوز به هدف اصلی خود نرسیده ایم.
وی با اشاره بر اتفاقات اخیر سیاه نمایی های موجود را بی دلیل دانسته و افزود: امروزه آنچه محقق شده است در مقایسه با قبل از نظام جهوری اسلامی شگفت انگیز است چراکه اکنون ایران از لحاظ علمی و سیاسی در منطقه به عنوان قدرتمند ترین نظام شناخته می شود و امروز آنقدر صاحب قدرت است که می تواند دربرابر آمریکا بایستد و دربرابر خواسته های آن سر فرود نیاورد.
آیت الله علی ملکوتی با اشاره براین که مردم نباید از سخن پراکنی برخی تحلیل گران سیاسی متاثر شوند،گفت:عدم رضایت آمریکایی ها و ایستادگی آنان در برابر نظام جمهوری اسلامی ومواضع سیاسی منفی آنان برای ما موجب افتخار است زیرا اگر امریکا راضی باشد شک برانگیز است چراکه یکی ازاهداف انقلاب اسلامی هم عدم رضایت و پیروی از آمریکا و دولت های استکباری بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ابرازکرد:اگر امروز برخی از کشورهای منطقه از لحاظ اقتصادی تامین هستند به دلیل حمایت های استکبار جهانی است ولی مردم ما درطول این ۴۰سال با تحمل سختی دربرابر توطئه های مختلف و استکبار ایستاده اند و باوجود تحمل ۸سال جنگ تحمیلی و هجمه های مختلف اجازه ذره ای تعرض به کشور و پرچم را نداده اند.
وی تاکید کرد: برخی دشمنان و رسانه های استکباری سعی دارند تا با زیرسوال بردن شخصیت های تراز اول نظام موجب کوچک شدن نظام جمهوری اسلامی و ایجاد تفرقه در جامعه به منظور نابودی انقلاب هستند اما اتحاد و انسجام ملی مانع از نفوذ دشمن و تغییر نظام توسط استکبار خواهد شد و همچنین لبیک به ندای رهبری و حمایت از او سعادت دنیوی و اخروی را برایمان به ارمغان خواهد آورد.
آیت الله علی ملکوتی اشاره کرد:در این مملکت، سال‌های قبل از انقلاب و بعد از فرار شاپور نخست وزیر نظام شاهنشاهی، به غیر از دکتر مصدق -آن هم در یک دوره محدود- حتی یک نخست‌وزیر با نظر مردم انتخاب نشده‌است اما پس از انقلاب، تمام مسئولان با انتخاب مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شودو هیچ مسئولی در کشورمان ، بدون رای مردم انتخاب نمی‌شود که این شرایط را تنها نظام ما درجهان داراست.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =