ریس جمهور بر تداوم اقدامات گسترده فرهنگی دولت در حمایت از مجموعه‌های فرهنگی و دینی کشور به ویژه تلاش در جهت بازگرداندن گفتمان انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) تاکید کرد.

 به گزارش ایسنا:

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت دکتر محمود احمدی‌نژاد در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران ـ که به ریاست وی تشکیل شد و به بررسی موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص داشت در این جلسه وزیر کشور گزارشی از اقدامات و برنامه‌ها و فعالیت‌های به عمل آمده در رابطه با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به هیات دولت ارایه داد.

 مصطفی محمد نجار با بیان این‌که « وزارت کشور شش کارگروه تخصصی در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان تشکیل داده است» افزود: وظایف 26 دستگاه اجرایی و سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در مصوبه حجاب و عفاف شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود ، در این ستاد پیگیری شده است.

 وی ادامه داد: تاکنون 38 برنامه ملی حاصل توافق با دستگاه‌های ذی ربط بوده و به تصویب ستاد صیانت رسیده‌اند که به تدریج در حال اجرایی شدن است. در ادامه جلسه علیرضا افشار معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور برنامه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور را تشریح کرد.

 افشار با اشاره به ابلاغ 12 برنامه فرهنگی به وزارتخانه، ‌سازمان‌ها و واحد‌های تحت پوشش آن‌ها رعایت عفاف و حجاب را در میان کارکنان دولت در اولویت برنامه‌ها عنوان کرد و از بررسی وضعیت حجاب و عفاف در 171 واحد اداری طی ماه گذشته خبر داد.

 معاون وزیر کشور افزود:دو برنامه ملی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها به تصویب ستاد صیانت رسیده است و طی آن مقدمات برنامه‌های فرهنگی برای دانش آموزان اولیا آن‌ها و فرهنگیان و همچنین برنامه گفتمان حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها فراهم شده است.

 دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان اضافه کرد: برنامه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در صدا و سیما، عرصه تئاتر و تولید کتاب برای ارائه در سیستم حمل و نقل عمومی ریلی و هوایی و سالنهای انتظار نهایی شده‌اند. همچنین برنامه حمایت از تولید ژورنالهای پوشش و برگزاری نمایشگاههای عرضه فصلی پوشاک در آستانه مهرماه و ایام آخر سال در 30 استان کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بازرگانی نهایی شده است.

 معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در پایان به برنامه‌های برخورد با هنجار شکنی‌ها و جرایم سازمان یافته توسط نیروی انتظامی و قوه قضاییه اشاره و تاکید کرد:همه مسئولان و نهادهای قانونی در اصل برخورد قاطعانه با اینگونه جرایم وحدت نظر دارند اما درخصوص شیوه‌های برخورد و اولویت‌ها تفاوت‌ نظرهایی وجود دارد که ستاد صیانت درصدد برطرف کردن آنهاست.

 در پایان رییس جمهور با تاکید بر اقدامات گسترده فرهنگی دولت در حمایت از مجموعه‌های فرهنگی و دینی کشور به ویژه تلاش در جهت بازگرداندن گفتمان انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) به جامعه ، از تلاش‌های دولت در عرصه‌های دیگر نظیر تولید مسکن ارزان و تسهیل و حمایت از ازدواج آسان و تلاش برای اشتغال جوانان یاد کرد و گفت: این اقدامات نقش غیرمستقیم ولی موثر در ترویج فرهنگ و ارزش‌ها داشته است.

 احمدی‌نژاد تاکید کرد: دولت دهم در رویکرد فرهنگی خود مصمم است و با توجه به تدریجی بودن تاثیرات برنامه‌ریزی فرهنگی تلاش برای ارتقاء فرهنگ عمومی را با قوت دنبال خواهد کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =