مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طبق روال هر سال با هدف کنترل قیمت‌ها، تنظیم بازار و حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان میوه مورد نیاز عید شهروندان زنجانی تامین و ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ عبدالله جعفری با بیان اینکه سیب و پرتقال ذخیره سازی شده در استان هر دو تولید داخلی بوده و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند، افزود: میوه ایام پایانی سال با مباشرت سازمان تعاون روستایی و در تمام شهرستان ها از طریق مراکز منتخب توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میوه های ذخیره سازی شده در استان بر اساس نرخ مصوب در ستاد تنظیم بازار توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری شرایط تولید و عرضه میوه در کل کشور بسیار مطلوب بوده و هیچ گونه التهاب و نگرانی از بابت تامین میوه شب عید شهروندان وجود ندارد و ورود دولت صرفا با هدف مدیریت نوسانات احتمالی در ایام پایانی سال بوده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش دیگر صحبت هایش گفت: در 10 ماهه امسال بیش از 41 هزار و 900 تن انواع محصولات کشاورزی تولیدی استان زنجان به ارزش بالغ بر 25 میلیون دلار صادر شده است.

جعفری ارزش ریالی این میزان صادرات را 918 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: صادرات 10 ماهه محصولات کشاورزی استان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.

وی رب گوجه فرنگی، سیر، سیب زمینی، سیب، کشمش و فرآورده های لبنی را عمده محصولات صادراتی استان زنجان در سال جاری برشمرد و بیان داشت: روسیه، عراق، قطر، ترکیه، آلمان، هلند، آذربایجان و افغانستان نیز عمده مقاصد محصولات صادراتی را شامل می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =