واکنش سیاست‌مداران و شخصیت‌های سیاسی به سقوط هواپیمای ایرانی

سیاستمداران و شخصیت‌های سیاسی به سقوط هواپیمای ایرانی طی پیام هایی سانجه دل خراش سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه در پیامی به رئیس جمهوری اسلامی ایران سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان را تسلیت گفت.

 'انجلینو الفانو' وزیر امورخارجه ایتالیا در پیامی از طریق شبکه اجتماعی 'توییتر' روز یکشنبه سانحه هوایی سقوط هواپیمای مسافری شرکت آسمان را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

وزیر امورخارجه ایتالیا در این پیام کوتاه توییتری ضمن ابراز نزدیکی با مردم و دولت ایران نوشت: سقوط غم انگیز هواپیمای مسافری را به ملت و دولت ایران تسلیت می گویم. دولت و مردم ایتالیا با شما همدردی می کند.

«اشتفان زایبرت» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز یکشنبه در پیامی ضایعه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج را تسلیت گفت.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: این خبری هولناک در مورد برخورد این هواپیما به کوه های ایران است. ما در غم مردم ایران برای افرادی که جانشان را از دست داده اند، شریک هستیم.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری صربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آلکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان سانحه هوایی غم انگیز یاسوج را که در آن بیش از 60 تن جان باختند طی نامه ای به همتای ایرانی خود دکترحسن روحانی تسلیت گفت و ابزار همدردی کرد.

ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان سقوط هواپیمای مسافربری را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت روز یکشنبه با ارسال پیامی به رییس جمهوری اسلامی ایران حادثه سقوط هواپیما و جان باختن جمعی از هموطنان ایرانی را تسلیت گفت.

«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا در پیامی، سانحه هوایی امروز (یکشنبه) را که به جان باختن 66 نفر در پرواز شرکت هواپیمایی آسمان در مرکز ایران منجر شد، به ملت ایران تسلیت گفت.

راخوی در پیام توییتری خود نوشت: مراتب تسلیت خود را به دلیل سانحه هوایی غم انگیز به ملت ایران ابراز دارم. اسپانیا در این لحظات بسیار دشوار، همدلی و همبستگی خود را به ایران ابراز می‌ کند.

رهبر جریان حکمت ملی عصر یکشنبه جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافری تهران - یاسوج را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تسلیت گفت.


'سید عمار حکیم' در پیامی اعلام کرد، با کمال تاسف خبر سقوط هواپیمای مسافربری ایران را که منجر به جان باختن 66 نفر از مسافران و خدمه هواپیما شد دریافت کردیم.

وی افزود: به همین مناسبت به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و خانواده های جانباختگان تسلیت می گویم و برای این عزیزان مغفرت و آمرزش و برای بستگان صبر آرزومندم.


یک فروند هواپیمای ای تی ار متعلق به شرکت آسمان صبح امروز در حوالی سمیرم سقوط کرد.

بر اثر این سانحه 60 مسافر و 6 خدمه پرواز جان باختند. این هواپیما از تهران عازم یاسوج بود که دچار سانحه شد.


49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =