ایرنا گزارش داد:


در هفتاد و هشتمین نشست تخصصی مرکز پژوهشی میراث مکتوب کتاب «ارج‌نامه زنده‌یاد دکتر محمد معین» معرفی و رونمایی شد.   

این مراسم با حضور علی‌اشرف صادقی(استاد زبانشناسی)، اکبر ایرانی (رییس مرکز میراث مکتوب) محمد غلامرضایی(نویسنده کتاب) و مهدخت معین (فرزند زنده‌یاد معین) عصر چهارشنبه در مرکز پژوهشی میراث مکتوب برگزار شد.

ایرانی در این مراسم اظهار داشت: ارج نامه دکتر محمد معین به زندگی، آثار و کتاب‌شناسی این شخصیت برجسته می پردازد. همچنین در این کتاب آثار او به شیوه تحقیقی و توصیفی بررسی شده‌اند.

رئیس مرکز پژوهشی میراث مکتوب ضمن ستایش از تلاش های محمد غلامرضایی در نگارش این کتاب گفت:این کتاب پنجمین ارج نامه میراث مکتوب برای گرامی داشت یاد و نام برزگان ایران زمین است. ضمن اینکه تدوین این اثر خدمت ارزنده ای به این بزرگ‌مرد علم و هنر است.

وی در ادامه افزود: مرکز پژوهشی میراث مکتوب که برای تدوین و چاپ ارج نامه هایی برای بزرگان عرصه تصحیح و تحقیق، گام‌های موثری برداشته است. این بار نیز «ارج نامه دکتر محمد معین» را به قلم و کوشش محمد غلامرضایی، چاپ و منتشر کرده است.

این مقام مسئول هدف از انتشار این مجموعه کتب را ارج‌گذاری به بزرگان علم و ادب دانست و گفت: اساتید می توانند با انتشار مقالات درباره آثار مولفان و نویسندگان که قرار است ارج‌نامه برایشان منتشر شود، ارزش‌های علمی آن کار را بررسی کنند.

وی در یخش دیگری از سخنانش با اشاره به 13 تیرماه سا‌لروز درگذشت زنده‌یاد معین عنوان داشت: طی سال های اخیر شاهد افول ستاره‌ای از ستارگان ادب و فرهنگ کشور چون دکتر محمدامین ریاحی، دکتر خوانساری، منوچهر مرتضوی، دکتر عنایت‌الله رضا و شب گذشته رحیم رضازاده ملک بوده ایم که خدمات ارزنده‌ای برای فرهنگ ایران انجام داده‌اند و باید یادشان را همواره گرامی بداریم.

همچنین در این مراسم «مجدالدین کیوانی» به بیان خاطراتی از دکتر معین پرداخت.

این کتاب در مجموعه ارج‌نامه‌هایی که میراث مکتوب درباره بزرگان و مفاخر ملی ایران منتشر می‌‌کند قرار دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد جباری IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    0 0
    ضمن تشکر و سپاس از دقت و تیزبینی و حوصله بی نظیر استاد نازنین دکتر غلامرضائی در نوشتن آثار خودروش و منش ایشان سرلوحه انجام کارهای دیگران گردد .با تشکر دانشجوی 66دانشگاه یزد