ماجرای اخیر خیابان پاسداران، به تریبون نماز جمعه تهران هم رسید و خطیب موقت پایتخت ضمن محکوم کردن به خطرانداختن امنیت مردم از دستگاه قضا خواست تا با خاطیان به شدت برخورد کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‎ها، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران در این باره گفت: مساله امنیت، مساله‌ای نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت و ان‌شاءالله مردم شریف ما شاهد مجازات قاطعانه این حریم‌شکنان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در آشوب‌های خیابان پاسداران عده‌ای امنیت جانی و مالی مردم را به خطر انداختند، اظهار کرد: از اقدامات سنجیده و عاقلانه نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم که مدبرانه این اغتشاشات را خاتمه دادند. وی همچنین از دستگاه قضا خواست تا با این جنایتکاران که متعرض به خانه، مغازه و ماشین‌های مردم شدند به شدت و قاطعیت رفتار نمایند. از مسئله امنیت نمی‌توان به سادگی گذشت امیدواریم مردم شاهد مجازات قاطعانه این حریم شکنان باشند.

اهم سخنان وی از این قرار است:

*از اقدامات همه اعم از نیروهای امدادی، سپاه پاسداران، ارتش ، دولت و سایر دستگاه ها در زلزله کرمانشاه تشکر می‌کنیم، اما ظاهرا این عزیزان نیاز به توجه بیشتری دارند مخصوصا اینکه اخیرا بارندگی‌های شدیدی هم داشتیم و این بارش‌ها مشکلات شدیدی را برای زلزله زدگان بوجود آورده است و لازم است بودجه بیشتری برای آن در نظر گرفته شود تا بتوانند مسکنی برای خود تهیه کنند.


*آمریکا، صهیونیسم و عربستان سعودی در فکر ایجاد اجتماع منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران هستند، غافل از اینکه ایران اسلامی حامل نور خدا است که خاموش شدنی نیست.
*نمی توانیم مرز شکنی کنیم و باید خطوط قرمز را رعایت کنیم. سخن گفتن خط قرمز دارد. سخن ما نباید همراه با افترا و غیبت و استهزا باشد.

*به بطالت گذراندن عمر، جرم است.در قیامت سؤال می‌شود که عمر را با یاد خدا و تبعیت از فرمان خدا گذرانده ای یا نه. بنده خدا بوده‌ای یا شیطان؟

*بهترین و بالاترین نعمت ارسال پیامبران به میان مردم است. آشنا شدن با خدا نعمت بزرگی است که انبیاء بر ما ارزانی داشته اند و در قیامت از آن سؤال می‌شود. یکی از خطوط قرمزی که در کلام معصومین مطرح شده، حفظ زبان است. باید در سخن گفتن مراقب باشیم که سخن گفتن ما، افتراء، تهمت و بردن آبروی مؤمن نباشد. غافل بودن از فقرا و مستمندان یکی دیگر از خطوط قرمزی است که دین بر آن تأکید کرده است.

*عدالتی که حضرت مهدی(عج) پس از ظهور پیاده خواهد کرد، الگو گرفته از مادرش حضرت زهرا(س) خواهد بود.

* مطلع شدیم خانواده‌های جانباختگان هواپیمای ATR گفتند ما حاضر به ادامه عملیات جست‌وجو برای اجساد نیستیم، زیرا جان مأموران امدادی به خطر می‌افتد و من این روحیه ایثار را می‌ستایم.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    0 0
    کاش یک بار هم از مجازات اختلاس گران میگفتید
  • بی نام AT ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    0 0
    شما کار برای بیکاران درست کنید تا عمرشون رو به بطالت نگذرونند
  • بی نام AT ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    0 0
    لب گود نشسته اید و برای مردم فقط بلدید مجازات سخت طلب کنید؟ نانی که می خورید واقعا حلاله؟
  • بی نام AT ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    0 0
    اسلاما شرمنده ام که به نامت این حرفها رو می زنند
  • بی نام AT ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    0 0
    خبرآنلاین این روزها می گذره و بعدها حسرت خواهی خورد که چرا صدای مظلومان نشدی
  • بی نام TR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    0 0
    در مورد کهریزک چه شد ؟؟ 10 سال برای رسیدگی به یک پرونده کافی نبود ؟؟