۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۲

ایسنا نوشت: وزارت دفاع روسیه هشدار داد،‌ افراد مسلح در غوطه شرقی دمشق طرح و نقشه حمله با مواد سمی را دارند و هدف‌شان از این کار متهم جلوه دادن ارتش سوریه در زمینه استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، افراد مسلح و شورشی که در غوطه شرقی دمشق مستقر هستند قصد حمله‌ای تحریک‌آمیز با مواد سمی را دارند و هدف‌شان متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.

در این راستا مسکو پیشتر نیز درباره سناریوی احتمالی افراد مسلح در دمشق و مناطق دیگر درباره متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی همانند تبلیغاتی این چنینی در حادثه خان شیخون داشتند، هشدار داده بود.

این در حالی است که یک منبع میدانی به المیادین گفت: ارتش سوریه از دو محور حوش الظواهره و الصالحیه بعد از درگیری با افراد مسلح جبهة النصره و جیش الاسلام در جنوب شرق غوطه شرقی دمشق پیشروی کرد.

در بیانیه مرکز روسی آشتی ملی در سوریه که مقر آن پایگاه حمیمیم است به افزایش تنش در غوطه شرقی اشاره شده، به طوریکه پنج گروه مسلح از جمله "جیش الاسلام"،‌ "جبهة النصره"، "احرار الشام"، "فیلق الرحمن" و "فجر الامة" تحت فرماندهی عملیات واحد تشکیل شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در عین حال اعلام کرد، افراد مسلح صبح یکشنبه به مقرهای ارتش سوریه در بخش‌هایی در خطوط تماس حمله کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان سوری نیز مدعی شد، شهرک الشیفونیه در دوما واقع در غوطه شرقی در معرض حملاتی قرار گرفته که موجب حالات خفگی در بین برخی افراد این منطقه شده است،‌ اما این نهاد در عین حال به علل این حالت خفگی اشاره نکرده است.

دمشق سازمان "کلاه‌ سفیدها " را به جعل اخبار و وقایع در سوریه متهم می‌کند و معتقد است با گروه‌های تروریستی همکاری می‌کنند.

این در حالی است که ارتش سوریه بارها در اختیار داشتن هر گونه سلاح شیمیایی را از زبان بسیاری از مسؤولان سوریه تکذیب کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =