خرید و دخیره سازی 70 درصد میوه مورد نیاز شب عید در چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال وبختیاری از خرید و ذخیره سازی 70درصد میوه مورد نیاز شب عید مردم استان خبر داد.

اقبال عباسی  در کارگروه تنظیم بازار با تاکید بر لزوم اعمال برخوردهای بازدارنده با اصناف متخلف افزود:قیمت‌گذاری میوه شب عید باید به‌گونه‌ای باشد که بازاریان دچار مشکل و خسارت نشوند و اگر برخورد با متخلفان صنفی بازدارنده باشد دیگر نیازی به انجام بازرسی‌های زیاد از اصناف و فروشندگان نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه کشتارگاه‌های مرغ و دام در ایام تعطیل باید فعال باشند اظهار داشت: کشیک و ناظران بر تهیه و توزیع گوشت قرمز و سفید در ایام عید نوروز نظارت داشته باشند تا مردم در تامین این اقلام دچار مشکل نشوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری بر توزیع مستمر برنج در بازار تاکید کرد و گفت: با توزیع مستمر برنج افزایش قیمت این کالا را نخواهیم داشت.
وی اظهار کرد: از این پس به جای بازرسی‌ های موردی از اصناف بازرسی‌های مشترک انجام شود.
عباسی تأکید کرد: برخوردها و جریمه‌ اصناف متخلف که در بازرسی‌ها شناسایی می‌شوند باید به‌گونه‌ای باشد که دیگران متوجه این برخوردها شده و متخلفان متنبه شوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: توزیع تخم‌مرغ در استان از 2 هزار تن در روز به 4 هزار تن در روز افزایش پیدا کند تا بازار این کالا تنظیم شده و قیمت آن کاهش پیدا کند.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به خرید میوه شب عید افزود: مابقی میوه مورد نیاز بازار تا 15 اسفندماه وارد استان شده و از 25 ماه جاری توزیع می‌شود.
ذبیح الله غریب اظهار کرد:به منظور تنظیم بازار ایام عید گوشت قرمز منجمد و گوشت مرغ منجمد 2 برابر سال گذشته وارد بازار می شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توزیع روزانه تخم‌مرغ در استان از روزی 2 هزار تن به 4 هزار تن افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: توزیع برنج در تعاونی‌های کارگری و کارمندی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در روزهای آینده آغاز می‌شود.
غریب با تاکید بر اینکه توزیع گوشت گرم به‌ صورت هفتگی در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود و این روند ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: توزیع تخم‌مرغ تا زمانی که قیمت به تعادل برسد ادامه دارد.
وی افزود: برای تنظیم بازار میوه شب عید خرید 700 تن پرتقال و 300 تن سیب‌درختی در دستور کار است که این میوه از 25 اسفند تا 15 فروردین توزیع می‌شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در استان هیچ مورد تائید شده از بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان در واحدهای تولیدی استان گزارش نشده است.
غریب با اشاره به اینکه قیمت میوه بر اساس شرایط بازار مشخص می‌شود، تصریح کرد: قصد دخالت در بازار میوه وجود ندارد ولی برای کنترل آن در ایام عید نوروز میوه خریداری می‌شود.
وی تاکید کرد: توزیع تخم‌مرغ در تعاونی‌های کارگری، کارمندی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای چهارمحال و بختیاری صورت می‌گیرد، این اقدام در پی افزایش شدید قیمت تخم‌مرغ در بازار انجام شد، نیاز استان به این قلم کالا 10 هزار تن است که 4 هزار تن در استان تولید می‌شود.
گفتنی است ،هم اینک بین 13 تا 15 هزار واحد صنفی در سطح شهر شهرکرد فعال است که بخشی از نیاز بازار استان را تامین می کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =