استاندار :آمار واقعی تولید بادام چهارمحال و بختیاری مشخص شود

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سطح بالای تولید بادام در این استان گفت: میزان واقعی تولید بادام در استان مشخص شود تا بتوان میزان صادرات آن را مورد بررسی قرار داد.

اقبال عباسی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هنوز آمار دقیق و مشخصی از میزان واقعی تولید بادام در استان وجود ندارد.
وی افزود: به منظور جذب سرمایه گذار برای راه اندازی شهرک خصوصی صنعتی بادام در چهارمحال و بختیاری باید آمار دقیق تولید بادام استان اعلام شود.
عباسی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با امور مالیاتی برای صادرکنندگان چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار گیرد.
وی یادآور شد: برای جلوگیری از صادرات محصول خام بادام چهارمحال و بختیاری باید صنایع تبدیلی و شهرک بادام در استان راه اندازی شود.
عباسی اظهار کرد:در صورت اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای راه اندازی شهرک صنعتی خصوصی بادام مسئولان مرتبط در چهارمحال و بختیاری موظفند زیرساخت های لازم را تامین کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بر اساس آمارهای رسمی بررسی شده در این سازمان بادام یکی از مزیت های نسبی استان است.
حبیب الله وفایی تاکید کرد: در شرایط اقتصادی کنونی قیمت تمام شده محصول و بازار فروش دو موضوع بسیار مهم هستند.
وی افزود: در برخی استان ها برای کالاهای کلیدی و راهبردی سند علمی توسعه ای تدوین شده است.
وفایی تصریح کرد: در صورت نبود برنامه تدوین شده برای ساماندهی کالای بادام چهارمحال و بختیاری به هیچ نتیجه‌ای در خصوص این کالای مهم اقتصادی استان نمی رسیم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال به دلیل رکود حاکم در بازار بسیاری از نمایشگاه ها در کشور و استان برگزار نشد.
محمد مسعودی اظهار کرد: سال آینده 25 نمایشگاه در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
وی یادآور شد: به پیشنهاد استاندار چهارمحال و بختیاری امسال نمایشگاه توانمندی زنان استان برگزار خواهد شد.
گفتنی است ، هم اکنون میزان بادام تولیدی چهارمحال و بختیاری در حدود 24 هزار تن برآورد شده است که 65 درصد از محصول بادام تولیدی استان را رقم مامایی صادراتی تشکیل می دهد.
قیمت هر کیلوگرم مغز بادام صادراتی استان 900 هزار ریال است که بدلیل مرغوبیت این محصول، بیشتر کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس نیز برای خرید اعلام آمادگی کرده اند.
سطح زیرکشت باغات بادام استان 14 هزار هکتار است که حدود 2 هزار هکتار از این باغات بصورت نهال و نابارورند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =