۴۰ روستای جاده چالوس با چالش کم‌آبی مواجه هستند

مهر نوشت : کم‌آبی ۴۰ روستا در جاده چالوس و شهرستان طالقان موضوع مهمی بود که در جلسه توسعه اشتغال روستایی استان

در تشریح این خبر، خسرو ارتقایی در جلسه توسعه اشتغال روستایی که صبح چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، بابیان اینکه ۴۰ روستای حوزه رودخانه چالوس و ۴۰ روستای شهرستان طالقان با چالش آب مواجه هستند، اظهار کرد: تخصیص آب به روستاهای اطراف سد طالقان خواسته به‌حق مردم این منطقه است.

در ادامه ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار شهرستان ساوجبلاغ بابیان اینکه ۱۷ خانه بهداشت در روستاهای شهرستان در دست تعمیر و تجهیز است، افزود: ۴۴ پروژه بخش بهداشت و درمان در روستاهای شهرستان بااعتبار ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

حفر ۳۲ چاه آب در روستاهای ساوجبلاغ

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ بابیان اینکه در ۴۵ روستای شهرستان طرح هادی بازنگری و در ۴۲ روستا طرح هادی اجرایی شده است، تصریح کرد: ۷۷ کیلومتر شبکه روستایی گاز در استان وجود دارد و تاکنون ۱۳ روستا در استان گازرسانی شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۴ روستای شهرستان ساوجبلاغ متصل به اینترنت پرسرعت است، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل کم‌آبی در ساوجبلاغ، ۲۳ چاه جدید در روستاهای این منطقه حفرشده است.

پالیزگیر با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۱۰۰ مترمکعب میزان ذخیره آب روستایی در شهرستان ساوجبلاغ بوده است، میزان جمعیت بیکار در این شهرستان را ۸ هزار و ۵۵۷ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون اشتغال ۷ هزار و ۵۱۲ نفر در سامانه رصد ثبت‌شده است.

۳۹۲ کیلومتر از راه‌های روستایی استان البرز از وضعیت مناسبی برخوردار نیستندهمچنین تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با ابراز گلایه‌مندی نسبت به وضعیت راه‌هایی استان البرز، گفت: هزار و ۴۲ کیلومتر میزان راه‌های روستایی استان است که از این میزان تنها ۸۰۵ کیلومتر، عددی بالغ‌بر ۷۷ درصد آسفالت است.

وی با اشاره به اینکه ۳۹۲ کیلومتر از راه‌های روستایی استان البرز از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند، اظهار کرد: تجهیز و روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان در سفر ریاست جمهوری به البرز مصوب شده که تاکنون ۶۰ کیلومتر این مهم محقق شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =