صادق زیباکلام در واکنش به انتقاداتی که در مورد دریافت حقوق او از دو دانشگاه مطرح شده است، نوشت: آنها معتقدند که این اعتماد عمومی به زیباکلام بایستی از بین برود. دارند خودشان را به در و تخته می‌زنند که به مردم نشان دهند اشتباه کردید که به این آدم اطمینان‌ کردید.

به گزارش خبرآنلاین، متن پاسخ اینستاگرامی صادق زیباکلام به منتقدانش به این شرح است:

دوست ناشناس عزیز پرسیده بودید نمی‌توانید باور کنید که صادق زیباکلامی که می‌شناخته‌اید از دو جا ده‌ها میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرده. من البته به شما حق می‌دهم که برایتان در مورد من تردید به وجود آمده باشد چون سایت‌های تندروها یک‌ریز دارند می‌نویسند که زیباکلام از دو جا حقوق دریافت می کرده. حتی برخی برای جوسازی بیشتر از اصطلاح «حقوق های نجومی» استفاده کرده‌اند.

همین که گفته شده زیباکلام از دو جا حقوق ده‌ها میلیونی می‌گرفته نشان‌دهنده جایگاه اخلاق در نویسندگان این مطالب علیه بنده است. محض اطلاع، من در دانشگاه تهران استاد تمام‌وقت و در واحد علوم‌وتحقیقات دانشگاه آزاد، پاره‌وقت بوده‌ام. این روالی عادی است. آن‌چه خلاف قانون است تمام‌وقت‌ بودن در دو دانشگاه است. حکم پاره‌وقتی من را مسئولین اداری و مالی علوم‌وتحقیقات از روی حکم دانشگاه تهرانم هر سال تنظیم می‌کرده اند. اگر کارم خلاف می‌بوده دست‌کم یک نفر از مسئولین دانشگاه_آزاد می‌توانست طی این ده سال بگوید صدور حکم پاره‌وقتی برای آقای زیباکلام خلاف قانون است.

نمی توانم باورکنم که منتقدین من این واقعیت‌های ابتدایی را هم نمی‌دانسته اند که من خلافی مرتکب نشده بودم. فقط برایشان مهم بود که با دروغ، تحریف وغوغاسالاری علیه من، این باور را به وجود آورند که من از دو جا حقوق دریافت می کرده‌ام. عین همان ماجرایی که علیه من به راه انداختند که زلزله‌زده‌ها دارند در سرما و برف و بوران تلف می‌شوند اما زیباکلام کمک‌های مردمی را می‌خواهد سینما و تئاتر بسازد درحالی‌که مردم دارند از سرما می‌میرند. حتی نوشتند پول‌ها را برای خودش برداشته یا نوشتند بهره بانکی را هرماه به حساب خودش می‌ریزد.

دوست عزیز ناشناسم!
همه این‌ها به واسطه آن است که چرا مردم به یک استاد دانشگاه اطمینان کردند و به حسابش چندین میلیارد تومان پول ریختند. این اعتماد عمومی به زیباکلام بایستی از بین برود. دارند خودشان را به در و تخته می‌زنند که به مردم نشان دهند اشتباه کردید که به این آدم اطمینان‌ کردید. هر طور که بتوانند مصمم شده‌اند که آن اعتماد عمومی را خدشه‌دار نمایند و دست‌کم برخی از مردم را دچار تردید پیرامون درستی و امانت‌داری زیباکلام بنمایند. صد البته که بسیاری هم فریب این غوغاسالاری‌های پوپولیستی را نمی‌خورند
27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    درود بر دکتر زیباکلام که در این فضای اختناق، حرف حق را فریاد میزند
    • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
      24 65
      آره درود بر کسی که هم از اخور دانشگاه دولتی می خوره و هم از توبره دانشگاه آزاد و اونوقت ادعای اوزیسیون هم داره دو جا هیأت علمی بودن خلاف قانونه
    • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
      15 45
      حرف حق ازنظرشما وابستگی به اجانب وسخنگوی اسراییل بودن است؟
    • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
      12 29
      معنی اختناق رو نمیدونی
    • هادی A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      2 1
      بله همیشه حرف حق رو میزنه. اول انقلاب که شرایط سیاسی ایجاب میکرد تو کیهان مقاله مینوشت که امریکا بعد از شاه نوبت توئه الان که دوره زمونه عوض شده مثل اسپایدر من از رو پرچم اسراییل میپره. بله ایشان و امثال ایشان هروقت به نفعشون بوده حرف حق زدن کلا مسولین تو این کشور حرف حق رو موقعی میزنن که نفعشون باشه
    • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      3 1
      و طنز ماجرا اینجاست که کسانی استاد را به خاطر دوشغله بودن محکوم و اخراج میکنند که خودشان از توبره ها و آخورهای بیشماری میخورند
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    93 10
    وقتی اعتماد ما مردم به هم و کسانی از جنس خودمان از بین رفت و همه همدیگر را به چشم دشمن دیدیم انوقت تسلط بر ما از تمامی جهات مشکل نخواهد بود چون دیگر همدلی و همزبانی وجود ندارد
  • مهیار A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    18 42
    اولا که سخنان ایشان پاسخ قانع کننده نبود.ثانیا با همین توجیهات است که حقوقای نجومی یا اختلاسهای آنچنانی پدید آمده اند.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    38 25
    آقای زیبا کلام انسان شجاعی است که حرف حق را می زند.
    • بی نام DE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
      2 1
      زیبا کلام شجاع نیست . سرش به جاهائی وصل است و میداند که مصونیت داردمگر آنکه روزی ، حال و روزش مثل احمدی نژاد بشود و تاریخ مصرفش تمام می بینیدافرادی که یک هزارم انتقادات اورا کرده اند در حبسهای طولانی هستند . درمورد پول خیرین نیز ، اگر ذره ای احساس همدرد ی با هوطن زلزله زده خود داشتیم ، زیبا کلام را نمی بخشیدیم که باوجود امکانات مالی، این مردم را با وعده سر خرمن بحال خود رها کرده . اینکه تند روها با او در افتاده اند دلیل حقانیت او نیست .
  • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    30 26
    آقای زیباکلام نیازی نیس کسی خودش رو به در و تخته بزنه وقتی خودمون داریم وضعیت زلزله زده ها و تصمیم شما برای دهکده امید رو در این شرایط بحرانی میبینیم. من تا قبل از این شما رو قبول داشتم ولی حالا هرگز.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    26 35
    من یکی که اشتباه کردم پول بی زبونو دادم به شما
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    28 14
    ایشان و چهره های معروف پولی که جمع کرده اند حساب و کتابش معلوم است. اینقدر بی اعتمادی ایجاد نکنند مخالفان صادق زیبا کلام. ابرویی داشته و پولی جمع کرده ایا دستمزدش بی اعتماد کردن انهایی است که ایشان را وکیل خود کرده اند در کمک به زلزله زدگان؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    15 11
    استاد، اگر به جای آرزوهای بزرگ چند روزی میان زلزله زدگان زندگی میکردید، میدانستید که در گذر از زمستان سرد و سخت و طاقت فرسا، بسیاری به بهار نمیرسند که شما برایشان دهکده ای برپا کنید. در آنصورت کسی به طمع از میان بردن اعتبار شما قلمفرسایی نمیکرد و اگر میکرد آبروی خود برده بود.
  • بی نام FI ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    38 23
    دکتر شرکت ما به حساب شما پول ریخت و همین امروز اگر اعلام نیاز کنی ۳ برابر پول را بهت میدن مردم .
    • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
      22 18
      از طرف خودت حرف بزن
  • ایمان A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    19 1
    روزگارغریبی است .اعتماد متاع نایابی شده.
  • حمید A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    9 22
    ولی خب عجیب که دو جا حقوق می گرفتند
  • بهرام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    16 16
    جناب آقای زیبا کلام. اولا مسئولین سابق دانشگاه آزاد از همکاران و هم کیشان خودتان بوده اند. دوم این که آدم گرسنه و بی سرپناه و در حال مرگ سینما و تئاتر نمی خواهد. شما اگر قبل از جمع آوری پول از ما هدف خودتان را اعلام می کردید شاید 10 درصد این مبلغ هم به حسابتان واریز نمی شد. شما که طرفدار رفراندم هستید نحوه هزینه کرد این مبلغ را بین ما زلزله زده ها به نظر سنجی بگذارید.
    • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      0 1
      شمام پول دادی یا نگران پول بقیه ای؟ از اعتمادی که مردم به ایشان داشته اند ناراحتی؟آبو بریز اونجا که میسوزه لطفا
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    10 18
    مردم زیر برف و باران یخ زدن تا تو پز دهکده خیالی امید رو بدی
    • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      1 1
      مطمئنا شما و همفکرانت ریالی به استاد نداده اید که اینک استنطاق میکنید و کسانی که استاد را محل اطمینان دانسته اند نیاز به وکیل و وصی ندارند
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    24 0
    از امام جمعه قهرمان ایلام چه خبر.
  • بی نام RO ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    32 2
    در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور
  • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    5 24
    عجب حرفی زدی خب چراحالا که فهمیدین نمیرین کانکس نمیدین راست میگی
  • پیمان A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    7 19
    سلام استاد تمام وقت یعنی چه؟ یعنی 24 ساعت برای دانشگاه تهران کار وتحقیق کنید؟
    • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      2 0
      حتی معنی استاد تمام وقت رو هم نمیدونید
  • حمید DE ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    21 8
    درود ملت ایران بر زیباکلام. شرم بر دزدان دروغگویی که بر ایران و ثروت ایرانیان چنبره زده اند و حرف حق را هیچ برنمی تابند. در عجبم چه پاسخی به تاریخ خواهند داد.
  • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    26 7
    آقای زیباکلام درست می‌گویند: یک جا تمام وقت بوده‌اند و جای دیگر پاره وقت. من در این خصوص به شخص زبباکلام ایرادی نمی‌گیرم، برای کمک به سیل زدگان هم پول به حسابشان ریخته‌ام و بازهم هروقت بخواهند این کار را انجام می‌دهم. این از این. ولی در این خصوص ایراد اصلی را باید به متولیان وزارت تحقیقات علوم قناوری و نیز خود دانشگاه آزاد گرفت: اگر استادی تمام وقت است در دانشگاه آزاد چه می‌کند؟ میدانم که کلی از اساتید تمام وقت دانشگاه‌های دولتی در این دستگاه و آن دستگاه دارند مسافرکشی علمی می‌کنند و وزارت علوم هم عین خیالش نیست دانشگاه آزاد هم قاعدتاً باید بگوید آخه ده سال یک نقری رو به عنوان استاد پاره وقت داشتن یعنی چه؟