محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دنیس ازدیزویچ نخست وزیر بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین، در این دیدار ازدیزویچ ضمن خوشامدگویی از همه کمک های ایران به بوسنی در گذشته قدردانی کرد و افزود: ایران در قلب تک تک مردم بوسنی جای دارد. وی روابط دو کشور را بسیار دوستانه خواند و افزود: هیچ مشکل و مانعی در روابط دو جانبه نداریم ولی مایلیم روابط اقتصادی و تجاری با ایران را در سطح مناسبی گسترش دهیم.

وی افزود: امضای توافق نامه تجارت ترجیحی، برقراری روابط بانکی و نیز تسهیلات روادیدی از جمله موضوعاتی است که لازم است برای برطرف شدن موانع همکاری های تجاری و اقتصادی انجام شود.

در ادامه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابلاغ سلام گرم و دعوت معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: بوسنی و هرزگوین از گذشته در قلب ایرانیان جای دارد. ایران هیچ محدودیتی برای تقویت روابط و همکاری ها با بوسنی و هرزگوین ندارد.

 ظریف سیاست ایران را کمک به انسجام و ثبات بیشتر بوسنی و همکاری با همه اقوام در این کشور دانست و اضافه کرد: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور می تواند به روابط اقتصادی دو کشور تحرک بخشد. برقراری روابط مستقیم بانکی و تسهیلات روادیدی نیز می تواند موانع همکاری ها را تا حدود زیادی برطرف کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =