نظر منفی بیل گیتس درباره ارز مجازی/ موسس اپل قربانی بیت‌کوین

بیل گیتس معتقد است ارز رمزنگاری شده باعث مرگ نسبتا مستقیم انسان می‌شود. از سوی دیگر استیو وزنیاک از موسسین اپل اعتراف کرد که قربانی بیت‌کوین شده است.

به گزارش خبرآنلاین، مرد خیّر و مدیر اجرایی اسبق مایکروسافت در پاسخ به سوالات کاربران در بخش Ask Me Anything در Reddit نگرانی خود را درباره ارز مجازی با صراحت بیان کرده و تاکید کرد که ناشناس بودن خصیصه فناوری جدید است که باعث مرگ و میر نسبتا مستقیم انسان شده است. وی تشریح کرد که اکنون با ارز رمزنگاری شده فنتانیل و سایر مواد مخدر به راحتی خریداری می‌شود که باعث مرگ انسان می‌شود.{لینک}

هرچند بسیاری از کاربران علیه اظهار نظر بیل گیتس در سایت مذکور پاسخ خود را دادند اما موسس مایکروسافت تاکید کرد که پولشویی، فرار از مالیات و تامین مالی تروریسم؛ فاکتورهایی است که دولت‌ها در برخورد با ارز مجازی دنبال می‌کنند. البته به گفته بیل، در مقایسه با پول نقد، که خریدار ممکن است شناسایی نشود، با ارز مجازی همه چیز از راه دور رمزنگاری شده و بنابراین راه کنترل را به طور کامل می‌بندد.

به گفته بیل گیتس سرمایه‌گذاری روی ارز مجازی فوق العاده خطرناک بوده و ریسک بسیار بالایی دارد.

بیل گیتس تنها مرد آی تی نیست که علیه ارز مجازی صحبت کرده، بلکه هفته گذشته استیو وزنیاک از موسسین اپل نیز اعلام کرد اسیر کلاهبرداری با بیت کوین شده است.

وزنیاک که در کنفرانسی در هند سخنرانی می‌کرد، گفت: " فردی همه آنها را به صورت آنلاین و با کارت اعتباری از من خرید و سپس پرداخت الکترونیک انجام شده را لغو کرد. خیلی آسان بود. آن فرد از کارت اعتباری سرقتی خرید کرده بود و حالا شما هرگز نمی‌توانید بیت‌کوین را بازگردانید. آن زمان ارزشش 5 هزار دلار بود و حالا 70 هزار دلار!"

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من DE ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    12 19
    زیباترین تعبیر از بیل گیتس بود . کشور ما هم باید شدیدا مواظب خطرات شبکه تروریستی بلاک چین باشد .
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    15 13
    اگر بیل گیتس خودش ارز مجازی را اختراع کرده بود باز چنین حرفی می زد؟
    • رضا A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      4 6
      ایشون حقیقت را گفته حالا شما میخوای پند بگیر یا ملال
  • نصیری A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    5 2
    قطعا بخشی از آینده تجارت الکترونیک ارز مجازی خواهد بود بدلایل مختلف از قبیل انجام بسیاری از امور توسط ربات ها و نیاز به تبادل مالی سهل و سریع مانند ارز های مجازی... ارز های دیجیتال مزایای بسیاری دارند همچنین معایب فراوان و فراموش نکنیم بلاکچین در ابتدای راه بوده و ابتدا باید این تکنولوژی ساده سازی شده و سپس عمومی شود, هرچند سرعت پیشرفت تکنولوژی در دنیا سریعتر از تصورات ما می باشد.
  • hamid A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    3 3
    ارز دیجیتال میتواند تحریمها را دور بزند و بنظر من تنها تکنولوژی که میتواند سیطره دلار آمریکا را به پایان برساند همین ارز دیجیتال است.