اینفانتینو: طرح موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها یک مکالمه بود تا اولتیماتوم

آسوشیتدپرس در گزارشی با اشاره به سفر اخیر جیانی اینفانتینو به تهران به نقل از رییس فیفا نوشته است که قانون ورود زنان به ورزشگاه‌ها تغییر خواهد کرد.

به‌ گزارش ‌خبرگزاری خبرآنلاین ‌و ‌به نقل از آسوشیتدپرس، جیانی اینفانتینو، ریس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که مقامات ایران به او اطمینان خاطر داده‌اند که تماشاگران زن به‌زودی به ورزشگاه‌ها خواهند رفت.

از سال ۱۹۷۹ میلادی هم‌زمان با انقلاب در ایران ورود زنان به ورزشگاه‌ها ممنوع شد. درست همان طور که سپ بلاتر در گذشته به ایران سفر کرده بود، جیانی اینفانتینو نیز از ایران با این اطمینان خاطر بازگشت که زنان به زودی به ورزشگاه‌ها خواهند رفت.

هیچ زمان قطعی از سوی حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران برای تغییر این قانون اعلام نشده است و رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در داربی هشتاد و ششم پایتخت که فقط مردان در آن حضور داشتند حاضر شد.

با وجود انتقادهایی که از سفر اینفانتینو به ایران شده رییس فیفا موضع دیگری اعلام کرد: من از روحانی خواستم که لطفا دسترسی زنان به ورزشگاه‌ها در ایران را در نظر بگیرد. من نمی‌دانم چند نفر به ایران می‌روند و با رییس جمهور می‌توانند صحبت کنند و چنین تقاضایی از او داشته باشند.

اینفانتینو می‌گوید این یک مکالمه بین دو طرف بوده تا یک اولتیماتوم.

اگر فیفا بخواهد اساسنامه خود را با دقت اجرا کند فوتبال ایران باید به جای آمادگی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تعلیق شود. بند چهار این اساسنامه هر گونه تبعیضی از جمله جنسیت را در فوتبال ممنوع می‌داند و نقض این قانون تنبیه‌هایی از جمله تعلیق و یا اخراج کشور از فدراسیون جهانی را به دنبال دارد.

در همین رابطه اینفانتینو گفت‌: من نمی‌دانم کدام عامل تاثیر بیش‌تری دارد. اگر این تاثیر با انتقاد، اتهام یا نهی کردن باشد و یا ممنوع کردن و تعلیق و یا این که می‌توان طرف مقابل، رییس جمهور را قانع کرد تا به نیمی از جمعیت کشور دسترسی ورود به ورزشگاه ها را بدهد. رییس جمهور روحانی به من قول داد که این تصمیم گرفته خواهد شد ولی می‌دانید در کشورهایی شبیه کشور ما چنین چیزهایی کمی زمان‌بر است.

پیش‌تر سپ بلاتر، رییس فیفا نیز تلاش‌هایی برای تغییر این قانون داشته است.

 

256 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =