توجه به مناطق گردشگری لرستان در آستانه عید نوروز

استاندار لرستان بر لزوم داشتن برنامه برای مناطق گردشگری استان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر با بیان اینکه به این نتیجه رسیده‌ایم که اصلی‌ترین محور توسعه در لرستان گردشگری است، اظهار داشت: باید برای هر مرکز گردشگری در لرستان پلان و برنامه‌ریزی خاصی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از کارها اقدامات روتینگ است که بالاخره در ایام نوروز از طرف دستگاه‎ها و مردم هر ساله انجام می‎شوند و بخشی دیگر را ما باید طور خاص با برنامه ریزی سرعت دهیم، افزود: با تشکیل کمیته‌های مختلف در ستاد سفر و تصمیمات گرفته شده، برخی از کارها انجام شد و اما برخی دیگر از کارها مانده اما چون در این جلسه حجم کارهایی که بررسی می‎شد زیاد بود گزارش‌ها بصورت پراکنده ارائه شد و ما به طور دقیق نتوانستیم به این ارزیابی برسیم تمام کارهایی که مورد نیاز است انجام شده باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه برای اجرای دستورالعمل جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر نظارت خواهیم داشت و از این طریق مدیران ارزیابی می‌شوند، تصریح کرد: در جلسه بعد باید دقیقا مشخص شود چه کارهایی را توانسته‎ایم انجام دهیم اما بخشی از اقدامات بخاطر اینکه کار زیرساختی و سنگین نیاز دارد ممکن است نتوانیم انجام دهیم و این جزو اشکالاتی است که وجود دارد.

وی یادآور شد: البته مشخص خواهد شد که چه کارهایی قابل حل است و امیدواریم سریع انجام شود تا کسانی که از سایر نقاط می‎آیند بتوانیم میزبان خوبی برای لحظات خوش آنها باشیم و انتخاب کنند که اینجا بمانند.

دکتر خادمی به مهمترین اقداماتی که در نهایت منجر به ماندگاری مسافرها خواهد شد اشاره کرد و بیان داشت: این اقدامات شامل ایمنی جاده‎ها، زیباسازی شهرها، نظارت و ساماندهی اماکنی که این روزها بیشتر مورد بازدید قرار می‎گیرند و مناطق ویژه گردشگری است.

وی یادآور شد: بحث امنیت مسافران، سلامت و بهداشت و درمان را داریم که حوزه‎ها مشخص و دسته بندی شده همچنین وظایف دستگاه‎ها تعریف و مشخص شده است که در جلسه بعد باید چک کنیم کارهای مانده را انجام دهیم.

مقام ارشد استان با اشاره به اینکه اگر دست فروش‌ها جایی باشند که مانع رفت و آمد شوند و یا به زیبایی لطمه بزنند قاعدتا به بازاری که شهردار مشخص کرده باید بروند، بیان داشت: زیبنده نیست مسافرینی که وارد شهر می‌شوند ببینند چندین وانت ایستاده‌اند، همه جا حضور دارند و میوه فروشی می‎کنند لذا باید با مراعات و حداکثر احتیاط ساماندهی شوند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =