میکل اولاسیرگی از سمت خود به عنوان رئیس قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد سینمایی دنیای اسپانیایی‌زبان کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هیئت مدیره جشنواره فیلم سن سباستین روز جمعه جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار و خوزه لوییس ربوردینوس را به عنوان جایگزین اولاسیرگی معرفی کرد.

ربوردینوس فعلا به عنوان جانشین رئیس جشنواره منصوب شده و از ابتدای سال 2011 ریاست جشنواره را به عهده می‌گیرد. اولاسیرگی بر دوره پنجاه و هشتم جشنواره فیلم سن سباستین نظارت خواهد داشت که  17 تا 25 سپتامبر (26 شهریور تا سوم مهر) برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان جشنواره در بیانیه‌ای اعلام کردند اولاسیرگی به دلایل شخصی از مقام خود کناره‌گیری کرده است. سن سباستین تحت ریاست او ارتباط خود را با آمریکای لاتین مستحکم کرد و کوشید بین تعداد فیلم‌هایی که اولین نمایش‌ جهانی آنها در سن سباستین است و فیلم‌های خوب جدید که شاید پیش از سن سباستین در جشنواره تورنتو روی رفته‌اند، توازن برقرار کند.

اولاسیرگی حدود دو دهه با سن سباستین همکاری داشت. او از سال 1993 به عنوان مدیر، از 1999 به عنوان جانشین رئیس و از 2001 رئیس جشنواره بود و یکی از بزرگترین دغدغه‌های او رقابت به اهمیت روزافزون جشنواره تورنتو بود که تقریبا همزمان با سن سباستین برگزار می‌شود.

خوزه لوییس ربوردینوس که یک فیلمنامه‌نویس پرکار است از دهه 1990 با سن سباستین همکاری دارد و سال‌هاست به عنوان رئیس بخش کوچک، اما بسیار مورد توجه «هفته فیلم فانتزی و ترسناک» فعالیت می‌کند.

اولین دوره جشنواره سن سباستین سال 1953 برگزار شد و از آن به عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد سینمایی اسپانیایی‌زبان یاد می‌شود.

ورایتی / 16 ژوئیه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =