تکمیل آزادراه تهران-شمال بار ترافیکی البرز را کاهش می دهد/لزوم توسعه کشت گیاهان کم آب بر برای مقابله

استاندار البرز با تاکید بر توسعه کشت گیاهان کم آب بر برای مقابله با بیابانزایی گفت: با توسعه راه ها و تسریع در راه اندازی پروژه های حمل و نقل و راهسازی بار ترافیک تحمیلی از سایر استان ها بر البرز کاسته شده و به طور قطع کیفیت هوا رو بهبود خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین در آیین روز درختکاری که ظهر سه شنبه همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی در باغ سیب مهرشهر کرج برگزار شد، با بیان اینکه در نخستین روز از هفته منابع طبیعی قرار داریم، اظهار کرد: درختکاری نماد زندگی و حیات در جوامع مختلف به شمار می آید.

***تکمیل پروژه آزادراه تهران-شمال در چند ماه اخیر با سرعت بیشتری دنبال شد

وی با بیان اینکه رئیس سازمان بنیاد مستصعفان اندیشه خدمت به مردم را در سر دارند، افزود: پروژه آزادراه تهران_شمال به دلایلی به درازا کشید اما طی ماه های اخیر با پیشرفت خوبی مواجه شده و با جدیت لازم پیش برده می شود.
استاندار البرز به کارگیری بهترین مشاورین و مهندسین ایرانی در اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: فاز نخست این پروژه اواخر تابستان سال ۹۷ به بهره برداری خواهید رسید که صرفه جویی فراوانی در حوزه مصرف سوخت به همراه دارد.
نجفی به اشاره به در نظر گرفتن مباحث زیست محیطی در راستای اجرای این پروژه ها، تصریح کرد: روان سازی ترافیکی با به نتیجه رسیدن پروژه آزادراه تهران_شمال محقق خواهد شد از طرفی باید به این مهم نیز اشاره کرد که متروی کرج بعد از گذشت سال ها توقف کار خود را آغاز کرده است.

***اشتغالزایی با رونق پروژه های حمل و نقل و راهسازی البرز

وی گفت: تعداد شاغلین پروژ قطارشهری کرج طی سال آتی به هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین پروژه آبیک به چرمشهر نیز آثار مثبتی را برای البرز به همراه دارد.

*** برای تسریع روند بیابان زدایی در البرز اهتمام جدی وجود دارد

نجفی با اشاره به وجود ۴۲ هزار هکتار کانون بیابانی در استان البرز که تهدیدی برای پدیده ریزگردها است، خاطرنشان کرد: در خصوص اجرای طرح بیابان زدایی اهتمام جدی در استان وجود دارد.
استاندار البرز با تاکید بر اینکه نگرانی از حیث باغ سیب مهرشهر کرج ندارم، گفت: بنیاد مستضعفان در تلاش برای حفظ این باغ است.

***احیای 186 هکتار از باغ سیب کرج با 135 هزار اصله درخت

اصغر نصیری شهردار کرج در ادامه با اشاره به احیای باغ سیب مهرشهر کرج و ضمن قدردانی از این اقدام، افزود: امروز ۱۸۶ هکتار از این باغ با ۱۳۵ هزار اصله درخت احیا می شود.
شهردار کرج با اشاره به اینکه این باغ سال آینده به روی مردم کرج و البرز گشوده خواهد شد، تصریح کرد: درخت و درختکاری مقوله مهمی است که در دین مبین اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =