میزان نوشت: آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اظهار تاسف از صحبت‌های برخی کشور‌های زورگوعلیه برنامه موشکی ایران گفت: آمریکا می‌گوید چرا ایران باید موشک داشته باشد و باید پای میز مذاکره بیاید برای موشک‌هایی که دارد، آیا این وقاحت و زورگویی نیست؟

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از وضعیت دنیای کنونی گفت: برخلاف ظاهر خوب دنیا که سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری وجود دارد و سازمان ملل و شورای امنیت دارد؛ باطن این دنیا پر است از زورگویی، ریاکاری و دروغگویی.

وی افزود: آمریکا از آن طرف دنیا به این طرف لشکرکشی می‌کند و علیه بعضی کشور‌ها موضع می‌گیرد و می‌گوید کسی حق ندارد، قوی بشود، بلکه همه باید ضعیف شوند و من تنها قوی بمانم، آیا این زورگویی آشکار نیست؟

این مرجع تقلید با اظهار تاسف از صحبت‌های برخی کشور‌های زورگو علیه برنامه موشکی ایران تاکید کرد: آمریکا می‌گوید چرا ایران باید موشک داشته باشد و باید پای میز مذاکره بیاید برای موشک‌هایی که دارد، آیا این وقاحت و زورگویی نیست؟ چرا دنیای امروز کم کم به این مسائل عادت می‌کند و کسی قبح این مسائل و زورگویی‌های ابرقدرت‌ها را بازگو نمی‌کند و اعتراضی صورت نمی‌گیرد؟

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: همه می‌دانند که داعش در عراق و سوریه با کمک ایران و حزب الله تا حد زیادی از بین رفت؛ اما مستکبرین عالم ایران را محکوم می‌کنند که شما حامی تروریست هستید!.

وی خاطرنشان کرد: کاری که ما باید انجام دهیم این است که به این دنیا اعتماد نکنیم و خوشبین نباشیم، بلکه نسبت به این زورگویی‌ها و دروغگویی و ریاکاری بدبین باشیم.

مردم به کسی چک سفید امضا ندادند

همچنین مهر نوشت:

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر حفظ عزت کشور در مقابل بیگانگان، اظهار داشت: خداوند دستور داده که مسلمانان باید طوری در برخورد با کفار رفتار کنند که عزت آنان حفظ شود.

وی پذیرش پیشنهادها و نظرات بیگانگان و غربی‌ها که خلاف مصالح مردم است را رد کرد و افزود: وزیر خارجه فرانسه به ایران آمده تا به ما در مورد موشک نصیحت کند؛ اول که او با ترامپ رفیق و همفکر است و ثانیاً به عربستان موشک می‌فرستند و مردم یمن را می‌کشند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه وزیر خارجه فرانسه مأیوس از ایران رفت، اظهار داشت: چنین کشورهایی لیاقت توصیه به ما را ندارند در صورتی که خودشان انواع سلاح‌ها را دارند و در کشتن بیگناهان به کار می‌برند.

وی همچنین با اشاره به اظهار نظر برخی مسئولان، گفت: در روزنامه‌ها و رسانه‌ها می‌خوانیم که برخی مسئولان محترم می‌گویند مردم به ما رأی داده‌اند بنابراین هر کاری ما بکنیم حرفی نباید در مورد آن زده شود.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: مردم چک سفید امضاء به کسی نداده‌اند؛ کشور قانون اساسی دارد و باید طبق آن عمل شود و مردم نیز تحقق وعده‌های داده شده را طلب می‌کنند.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تأکید ترامپ برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما به زودی در قدس نماز خواهیم خواند و ترامپ هم گفت ما سفارتخانه خود را به قدس می‌بریم؛ این نقطه برخورد ما هست.

وی تأکید کرد: این همان برخوردی است که در خندق و حنین با مسلمین وجود داشت؛ این‌ها بقایای یهودیان بنی نضیر هستند که قرآن وعده داد است کسانی که گوساله پرستی کرده‌اند گرفتار غضب و ذلت خواهند شد؛ شما بیایید و ما هم آماده هستیم و می‌آییم.

آنهایی که در تذکر لسانی دادن استعداد دارند را شناسایی کنیم

همچنین بنا بر این گزارش، حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در همایش طلایه داران معروف در مشهد اظهار کرد: تذکر لسانی یکی از هزار روش امر به معروف و نهی از منکر بوده و باید ظرفیت افرادی که در این زمینه استعداد دارند شناسایی شده و از آنها استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در موقعیتی که دشمنان ما قصد براندازی اسلام را دارند، حفاظت از دین خدا و اسلام و براندازی کفر می تواند از مسیر امر به معروف و نهی از منکر دنبال شود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید موضوعاتی از جمله ارائه تصویری صحیح از این امر مهم نشان داده شود و اجرای صحیح آن مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید امر به معروف و نهی از منکر را تنها در چند ناهنجاری خلاصه و در راستای آن اقدامات را انجام داد بلکه باید سایر حوزه ها نیز مورد توجه و پیگیری قرار گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: برای اجرای امربه معروف ونهی از منکر باید روش آن مورد توجه قرار گیرد و در این راستا انجام کار سازماندهی شده و تشکیلاتی از اهمیت خاصی برخوردار است.
29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =