اختصاص یازده درصد بودجه سال ۹۷ شهرداری به فضای سبز

شهردار اردبیل گفت: از کل بودجه سال ۹۶ شهرداری حدود ۱۰ درصد به توسعه فضای سبز اختصاص یافته بود و در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۷ نیز این رقم به ۱۱ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل، حمید لطف اللهیان در آئین نکوداشت روز درختکاری که پیش از ظهر روز پنجشنبه ۱۷ اسفند در محوطه بقعه شیخ جبرئیل کلخوران برگزار شد، در سخنانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: طرح های مختلفی که در دو سه سال گذشته با همکاری سمن ها از سوی مجموعه شهرداری اردبیل انجام گرفته است، مصداق عینی مشارکت مردم در مدیریت شهر است.

وی با اذعان به اینکه شهرداری اردبیل در سال ۹۶ در تمامی ابعاد در زمینه توسعه فضای سبز شهری تلاش کرده است، افزود: در سال جاری نسبت به کاشت گونه های متناسب با اقلیم منطقه اقدام شد به گونه ای که در طول یک سال در سطح شهر اردبیل نزدیک به ۵۰ هزار نهال تولید و یک میلیون بوته گل نیز کاشته شده است.

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود در آئین روز درختکاری، گفت: از کل بودجه سال ۹۶ شهرداری حدود ۱۰ درصد به توسعه فضای سبز اختصاص یافته بود و در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۷ نیز این رقم به ۱۱ درصد رسیده است.

لطف اللهیان افزود: طبق تاکیدات حضرت آیت ا... عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان، شهرداری اردبیل به دنبال توسعه جدی فضای سبز شهری است و هرچند در حال حاضر از سرانه مطلوب فاصله داریم، اما طبق برنامه ریزی انجام گرفته و با تلاش مضاعف در سال ۹۷ سرانه فضای سبز شهر اردبیل را به بیش از ۸ متر مربع خواهیم رساند.

این مسوول با بیان اینکه در سال ۹۵ بیش از ۵ کیلومتر و در سال ۹۶ حدود ۳ کیلومتر به شبکه آب خام جهت آبیاری فضای سبز شهر اردبیل اضافه شده است، ابراز امیدواری کرد: تلاش مجموعه شهرداری در راستای اصلاح هرچه بیشتر شبکه آبیاری فضای سبز به توسعه هرچه بیشتر این بخش با هدف صرفه جویی در مصرف آب، کمک کند.

شهردار اردبیل اهتمام جدی مجموعه شهرداری برای توسعه فضای سبز را یادآوری کرد و افزود: حمایت ها و همراهی دستگاه های مختلف اجرایی از شهرداری در امر توسعه فضای سبز قابل تحسین بوده که از این بابت از همه متولیان امر سپاسگزاریم.

لطف اللهیان همچنین از رهنمودهای آیت الله سید حسن عاملی قدردانی کرد و گفت: همواره رهنمودهای امام جمعه محبوب اردبیل چراغ راه ما در زمینه توسعه مطلوب فضای سبز بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =