در گزارش مقدماتی سازمان هواپیمایی کشوری، در بخش نتیجه گیری گفته شده که تیم کارشناسان بررسی سانحه نمی تواند نتیجه گیری قطعی خود از سانحه را اعلام کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، گزارش اولیه سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر شرکت آسمان در ۲۹ بهمن ماه امسال را منتشر کرد.

این هواپیما که از تهران عازم یاسوج بود، در نزدیکی فرودگاه این شهر پس از برخورد با رشته کوه دنا دچار سانحه شد و همه ۶۵ سرنشین آن کشته شدند.

در گزارش مقدماتی سازمان هواپیمایی کشوری، در بخش نتیجه گیری گفته شده که تیم کارشناسان بررسی سانحه نمی تواند نتیجه گیری قطعی خود از سانحه را اعلام کند و نتیجه گیری منوط به بررسی های مضاعف و دقیق تر کارشناسان سانحه خواهد بود.

با این حال در بخش تحلیل و آنالیز این گزارش آمده:

خلبانان تنزل ارتفاع پرواز به ۱۷ هزار پا را مطابق درخواست مرکز کنترل انجام دادند، ولی کاهش مجدد ارتفاع پروازی به ۱۵ و سپس ۱۴ هزار پا خلاف مقررات بوده است.

خلبان اول محدودیت پزشکی برای پرواز داشته است.

خلبان اصلی مجاز به پرواز همزمان با یک کمک خلبان نبوده است.

خلبان می بایست تا بالای فرودگاه با ارتفاع ۱۷ هزار پا پرواز می کرد.

سیستم هشدار یخ زدگی بال ها و بدنه هواپیما به خلبان قابل قبول نبوده و باید در آخرین تعمیرات کلی (چک C) در آبان امسال صورت می گرفته است که این قصور شرکت تعمیراتی قابل چشم پوشی نیست. اگر سیستم ضد یخ بال ها و بدنه هواپیما فعال می شد، امکان کنترل هواپیما محتمل بود.

خلبان دارای محدودیت های پروازی بوده است که در صفحات ۸ و ۹، همچنین در بخش آنالیز گزارش در صفحه ۳۱ به آن اشاره شده است ولی این محدودیت توسط واحد برنامه ریزی شرکت آسمان در نظر گرفته نشده است.

آرایش فنی 0170-2009; No A این هواپیما به دلیل تحریم شرکت آمریکایی انجام نپذیرفته بوده با این حال شرکت آسمان بر اساس دستورالعمل کارخانه اقدام به انجام یک راه حل مقطعی یا AMOC کرده است. این راه حل باید به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری می رسیده که نرسیده است.

خلبان پرواز با اذعان به سقف پوشش ابر ۱۵۰۰۰ پایی در منطقه، در تماس با برج یاسوج قصد خود را ادامه مسیر تا روی فرودگاه براساس طرح تقرب و پرواز به حالت VMC از سمت چپ باند برای فرود بیان کرده است. (صفحه ۱۷)

پرواز برای کاهش ارتفاع به ۱۷۰۰۰ پایی مجاز شده بوده است ولیکن کرو ابتدا با تنظیم ارتفاع ۱۵۰۰۰ پا روی خلبان خودکار اقدام به آغاز کاهش ارتفاع کرده و سپس ارتفاع ۱۴۰۰۰ پا را روی اتوپایلوت ست کرده اند و از ارتفاع مجاز شده و ارتفاع ایمن منطقه پایین تر آمده اند. (صفحات ۲۹ تا ۳۱)

سیستم های هواپیما از جمله موتورها و سیستم یخ زدایی طبق خواست خلبان ها کار می کرده و مشکل فنی تا این لحظه دیده نشده است. (صفحه ۳۱)

کرو در ساعت ۹:۳۱:۱۴ هشدار استال دریافت کرده اند. سرعت هواپیما در این لحظه ۱۱۷ نات و گشتاور موتورها روی ۶۷ درصد بوده است. هواپیما سپس هشدار GPWS دریافت کرده است.

با توجه به اینکه این گزارش نهایی نیست، سازمان هواپیمایی کشوری هنوز نتیجه گیری خود را اعلام نکرده است.

35225

کد خبر 762030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    احتیاج به جعبه سیاه نبود میدونستیم از همون اول میندازن گردن خطای انسانی
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      2 45
      یه سوال هواپیما زنجیر چرخ هم داره؟ وقتی بانده و هواپیما یخ میزنه چرا مجبورشون نمیکنند از زنجیر استفاده بوکنن
    • مجید از اتاق بغل IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      83 1
      نه اتفاقا این دفعه خطای انسانی نبوده، سهل انگاری مدیریتی در تک تک خطوط این گزارش مشخص است. اینکه چرا به این هواپیما بدون چک، خلبان بدون مجوز و .... اجازه پریدن دادند. باید تک تک افرادی که قصور داشتند محاکمه بشوند و به سزای اعمالشون برسند. اون موقع که حقوق و پاداش آخر سال میشه ادعای مدیریت ارند. حالا که باید بار مسئولیت و بکشند تقصیر تحریم و خلبان و ... میشه
    • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      الان چی بگن شما دوس داری؟
    • a.a A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      15 52
      واقعا هم نیاز نبود. کسی که اندک اطلاعات هوایی داشته باشه از ابتدا و بدون جعبه سیاه هم معلوم بود هواپیمایی که به قله میخوره مشکلش نقص فنی نیست. منتها بدبینی جزئی از نهاد ما مردم شده. مردم ترجیح میدن حتما یه جوری بگن همه چی تقصیر حکومته و دم و دستگاهشه
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      41 4
      در خصوص برخی از مردم برای استعفای وزیر و یا اینکه در کشورهای خارجی در صورت وقوع چنین اتفاقی وزیر را برکنار میکنند, یه عده ای می پرسند مگر وزیر چه تقصیری در این سقوط داشته است که باید برکنار شود؟ باید به آنها گفت دقیقا وزیر مقصر است و حتی مقام بالاتر, در کشورهای پیشرفته یک سیستم متشکل از فرآیندها و دستورالعملها حکومت می کند و نه صرفا وزیر طبق سلایق فردی, وزیر وظیفه دارد بصورت سیستماتیک مقامات پایین دستی وادار به طراحی و پیاده سازی سیستم صحیح کند و نظارت بر کل فرآیندها را بصورت سلسله مراتبی از زیر دستان خود بخواهد. و هر معاون وزیری نیز همینطور از زیر دستان خود.. سیستم این کشور بیمار است, در این نمونه به راحتی می توان بیمار بودن و عدم کنترل فرآیندها را در شرکت آسمان دید و به همین ترتیب...
    • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      70 8
      این ها حتی اگر هواپیما را با ضد هوایی هم بزنند میگند مقصر خلبان بوده
    • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      65 3
      من دوس دارم بگن که چرا این همه سال باعث تحریم مملکت شدن که یه دونه هواپیمای درست حسابی نداشته باشیم، من دوس دارم بگن مگه ادعای پیشرفت و خود کفایی و هزارو یک چیز دیگه رو ندارن؟ پس چرا هنوز نتونستن یه هواپیما بسازن؟ مگه فرانسه و روسیه و... مادرزاد هواپیما ساز بودن؟ چرا اونا میتونن ما نمیتونیم؟ شمایی که میگی الان چی دوس داری بگن، تا حالا سوار هواپیما شدی؟؟ فک نمیکنم این قطار قدیمیا رو که دیگه دیدی؟همه دور هم تو یه واگن سوار میشن، درو پیکر درست حسابی ندارن، سرویس بهداشتی ندارن، صدای سرسام آور دارن، امنتیت صفر و فقط راه میرن و... این هواپیماهام دقیقا همینطورین. حالا چرا هواپیماها اینطورین برو از مسولین بپرس... حالا اینارو ول کن تو فقط بگو مرگ بر ....
    • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      23 0
      حقيقت ، واقعيت
    • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      53 1
      به قول مدیری:کاپیتان هستم.مقصر این پرواز
    • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      5 0
      مقصر خلبان بوده، چون نیست که از خودش دفاع کنه... نکته اخلاقی اینکه تحریمها برای مردم ما نعمت هستند، باید قدر تحریمها رو بیشتر بدانیم.
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    313 8
    آیا نباید در شرکت آسمان تخته شه؟؟؟؟؟؟ چه گناهی کردیم که تو مملکت همه بی مسئولیت شدن
    • بی نام RO ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      46 1
      فکر کنم این همون شرکتی هستش که چند سال قبل مسافرانش به دلیل اعتراض پیاده نمی شدن و بعدش یکی از مسئولینش گفته بود پیاده شید پول بلیط رو پس میدیم و بعد پیاده شدن گفت برید هر کاری میتونید بکنی. پول نمیدیم. من داشتانش رو تو همین خبرگذاری ها خوندم. به قول آقای حیدری این اتفاق هر جای دنیا که میافتاد سهام اون شرکت سقوط میکرد و نمیتونست ادامه فعالیت بده ولی اینها همچنان با قدرت به کارشون ادامه دادند تا این فاجعه رو به بار بیارن.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      29 3
      گناهت بي تفاوتى بوده
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    134 7
    یه سوال دیگه دارم چرا این گزارش تو قسمت اقتصادی اومده؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      54 3
      اونی که منفی دادی سوال رو جواب بده
    • رضا A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      38 2
      چون جون آدمها ارزشی نداره تو این مملکت و فقط پول حرف اولو میزنه
    • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      20 1
      واضحه بخش حوادث تعلل کرده بخش اقتصادی خبر رو شکار کرده
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    73 2
    واقعا که
  • بی نام GB ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    95 12
    چه ربطی به تحریم های امریکا داره سیستم یخ زدایی هشدار نمیداده هواپیما سنگین شده و یک سری از دلایل دیگه که زنجیروار باعث سقوط شدن...
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    96 3
    اصلا منطقی بنظر نمی آید چطور خلبان سیستم را روی اتو پایلوت گذاشته ولی ارتفاع را زیر حد مجاز ست کرده 14000 پا
    • امید IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      11 17
      یعنی قشگ یک جوری نظر میدین همه انگار هزاران ساعت پرواز دارین .. خلبان خودکار چیز عجیب غریبی نیست همون ارتفاع رو تو یک حالت ثابت که بهش میدی نگه می داره ... و خلبان هم با همون خلبان خودکار ارتفاع کم و زیاد می کنه تا برسه به نزدیک باند بعد دستی فرد می اد و مهم ترین اشتباه ایشون اومدن زیر 17000 پا بوده ...
    • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      30 3
      بخاطر يخ زدگى ارتفاعى كه به خلبان اعلام ميشه توسط سيستم در كابين اشتباه هست در نتيجه خلبان فكر ميكرده در هفده هزار پا بوده در حالي كه در چهارده هزار بوده چون دستگاه بهش هفده هزار را نشون ميداده
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    143 3
    از دست دادن 66 نفر بيگناه بر اساس سهل انگاري شركت آسمان.............. واقعا چه كسي جوابگو است؟
  • حسام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    189 0
    حتی اگه خلبان خطاکار باشه که گواهی پزشکی نداشته و از این بهانه‌ها، مقصر اصلی مدیریت شرکت آسمان است که به همچین خلبانی اجازه پرواز داده.
  • نیما IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    33 1
    بله، باز هم مثل همیشه سوم شخص غایب مقصره غیر ممکنه مسئولین زنده اشتباه کنند. خلبان بد
  • ایرانی A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    34 0
    اونوقت تکلیف کسایی که میگن تحریم تاثیری ندارد چی میشه ؟تو گزارش که گفته میشه به علت تحریم به تعمیرات اساسی دسترسی نداشته اند .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    41 1
    اين برادر سردار علايي بايد برکنار بشه البته يک سردار ديگر جايش رو مي گيره
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    35 2
    مقصر اصلی کوه دنا هست که زیادی بلنده واقعا متاسفم تااااااااا کی
  • بدون نام ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    59 2
    اما چون مدیر شرکت اسمان ازبرادران سپاه ومکتبی می باشند لذا هیچگونه تقصیری متوجه ایشان نبوده وهمچنان درپست خود به خدمت خلق ادامه خواهند داد
  • مجتبی A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    34 0
    این دیگه از اون حرفاست کاپیتان فولادوند جزو بهترینها بود.امیدوارم روزی واقعیت گفته بشه یعنی مسلمانیم اما جز تهمت چیز دیگه ابی تو این گزارش نیس.دلیلش واضحه از جایی که هواپیما برخورد کرده مشخصه که چه شده
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    61 2
    من نمیدونم علت سقوط اشتباه فردی بوده یا نقص فنی ولی در همه موارد و اتفاقاتی که می افته مهمترین موضوعی که مشخصه مدیریت بی کفایت نیروی انسانی بی مسئولیت چه خلبانی که با سابقه جراحی قلب با یکی کمک خلبان پرواز کرده چه مسئول تعمیراتی که چک های مورد نظر را انجام نداده و ..... عدم هماهنگی مشخص نبودن مسئولیت ها عدم صلاحیت بی توجهی به قواعد ایمنی و قوانین که کفار شرکت های سازنده مشخص کردند عقل اونا که ساختن میدونید که نمیرسه. ایرانی فقط باهوشه و زیرکه بی سوادی بی فرهنگی وهستش که در تمامی نقاط مملکت ریشه دوونده. وای به حال ما.
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    آمریکا اسراییل و عواملش که با تحریم ملت ایران این فجایع را رقم میزنند پاسخگو باشند
    • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      61 0
      نکنه انتظار داری صبح و شب مرگ بر اونها بگی و پرچمشون رو به آتش بکشی اونوقت با دسته گل و شیرینی بیان ازمون حلالیت هم بطلبند
    • علی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      48 0
      دوست عزیز اشتباه نکن همش مقصر خود ماییم ربطی به بیگانه نداره
    • رامين IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      31 0
      خوب شما كه بيكاري بلند شو يه توك پا برو ازشون بپرس بيا
    • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      42 0
      مشکل این کشور وجود چنین تفکراتی مثل این مخاطب خبر انلاین نیست بلکه سپردن امور تخصصی به چنین افرادیست.افرادی که از تخصص ومتخصص بیزارند و عاشق مدیریت کارهای تخصصی مثل مدیر همین شرکت هواپیمایی
  • فرهاد A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    71 8
    قطعا مدير عامل اسمان مقصر است، اگر چه ظاهرا ايشان رفتن گل بچينند و اصلا خودشون را نشون نميدن ؟؟ معلومه كه هم خلبان و هم هواپيما براى اين پرواز مناسب نبوده اند ولى با فشار شركت اسمان مجبور به انجام اين پرواز شده اند. البته اين فشار به خلبان در خيلى از ارلاين ها مرسوم است و هواپيمايى كشورى هم از اين امر اطلاع دارد ولى چون ارلاين ها در هواپيمايى كشورى نفوذ دارند رئيس هواپيمايى كشورى ، مدير عامل سابق اسمان است؟؟ هيچكارى صورت نمى گيرد. خيلى عجيبه كه اين گزارش منتشر شده ، چون كمى نشون ميده چه افتضاحى در هواپيمايى ايرانه. همچنين نشون ميده كه خيلى از اين اتفاقات هيچ ربطى به تحريم نداره و فقط نتيجه سوء مديريته فشارهاى روحى و اقتصادى به هر قشرى بياد بسيار است ولى بعضى شغل ها هستند كه ...
  • فرهاد A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    41 8
    قطعا مدير عامل اسمان مقصر است، اگر چه ظاهرا ايشان رفتن گل بچينند و اصلا خودشون را نشون نميدن ؟؟ معلومه كه هم خلبان و هم هواپيما براى اين پرواز مناسب نبوده اند ولى با فشار شركت اسمان مجبور به انجام اين پرواز شده اند. البته اين فشار به خلبان در خيلى از ارلاين ها مرسوم است و هواپيمايى كشورى هم از اين امر اطلاع دارد ولى چون ارلاين ها در هواپيمايى كشورى نفوذ دارند رئيس هواپيمايى كشورى ، مدير عامل سابق اسمان است؟؟ هيچكارى صورت نمى گيرد. خيلى عجيبه كه اين گزارش منتشر شده ، چون كمى نشون ميده چه افتضاحى در هواپيمايى ايرانه. همچنين نشون ميده كه خيلى از اين اتفاقات هيچ ربطى به تحريم نداره و فقط نتيجه سوء مديريته فشارهاى روحى و اقتصادى به هر قشرى بياد بسيار است ولى بعضى شغل ها هستند كه ...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    101 1
    تحریم تحریم تحریم ... کاش بعضی ها دهانشان را می بستند تا مردم زیر فشار و مشکلات تحریم ها کمرشان نشکند. این ننگ ها در تاریخ برای آینده گان می ماند
    • رامين IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      25 0
      دوست عزيز در تاريخ اين ننگ ها براي ما ميماند نه ايندگان تنها چيزي كه براي ايندگان ميماند زندگي در پيت ما ها هست كه بهش بخندن
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    20 0
    اگر مبنا بر این باشد که در کشورمان هواپیماها با سقوط از رده خارج شوند، پس دیگر این همه جنجال برای چیست؟ از اول هم مشخص بود که خلبان بایستی بار تمامی تقصیرات را بر دوش بکشد. مسئولین اگر واقعاً به فکر مردم هستند، باید با اجازه ندادن با تابوت های مرگ شرکت آسمان مانع از تکرار این فجایع شوند. بعنوان نمونه می توان بوئینگ 200727 آسمان را مثال زد.
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    24 0
    بیچاره مردم مظلوم ایران که دائما و در همه موضوعات، در حال بازی خوردن هستن
  • بی نام US ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    21 0
    همشه در ایران مقصر فرد کشته شده می باشد
  • بی نام US ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    17 2
    من یک بار تو عمر ۴۰ساله خودم هواپیما داخلی سوار شدم .وقتی از هواپیما پیاده شدم انگار از اسارت آزاد شدم اینقدر خوشحال شدم .دیگر هواپیمایی داخلی سوار نخواهم شد.وحشتناک است.ما ملت هم گناه داریم
    • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      3 0
      این که پاک کردن صورت مسئله است. مثلا تهران به بوشهر رو با چی میری؟ بریتیش ایرویز؟؟؟
  • علیرضا IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    21 0
    من واقعاً متوجه این سهل انگاریا نمی شم بابا، دارید با جوووون آدمیزاد بازی می کنید، شما چه حقی دارید با جون انسانها بازی کنید؟؟؟؟ مگه عمر رفته، راهی برای جبران شدن داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این مدیر شرکت هواپیمایی آسمان و نبایس محاکمه کرد تمام پرسنل این شرکت، بایس بیان پاسخگو باشن، مگه مسخره بازیه؟؟؟؟ چه اشتباه خلبان، چه نقص فنی و چه و چه و چه، مقصر اصلی این حادثه شرکت هواپیمایی آسمانه،
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    17 0
    کاپتان فولاد از خلبانان حرفه ای نیروی هوایی بودن و بارها توانایی خودشون در کنترل طیاره در بحرانی ترین شرایط رو اثبات کرده اند اما واقعیت اینه که هواپیماهای توربوپراپ مثل ای.تی.آر برای پرواز در مناطق سردسیر و کوهستانی طراحی نشده اند
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    1 22
    کلا بعضی ها با منفی دادن بیشتر حال میکنند...اصلا مطلب را هم می خونند، یعنی سر در نمی ارند....منفی بدین
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    11 1
    اقا خواهشا موقع ارائه گزارش از اصطلاحات فنی و انگلیسی استفاده نکنید یا به شکل روان و عامه فهم بیان کنید. دو خط توضیح میده، بعد نتیجشو میخواد بگه میاد یه اصطلاح فنی رو مطرح میکنهف هرچی خوندیم بخاطر اون یه اصطلاح بی ثمر میشه
  • رضا IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    1 10
    تیتر شما درست نیست،سیستم یخ زدای درست کار می کرده،مسئله. اینه که تست این سیستم در اخرین چک هواپیما انجام نشده، این به معنی خرابی این سیستم نیست،همونطوری ک در گزارش هم گفته شده که خلبان اونو روشن کرده ودرست کار کرده
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    9 3
    بخاطر نقص در سيستم ضديخ ، يخ زدگى سنسورهايي كه ارتفاع و سرعت را اندازه ميگيرن براى آگاهى خلبان از كار ميفتن بهمين دليل ارتفاعي كه خلبان ميبينه در صفحه اشتباه ميشه يعنى احتمالن خلبان فكر ميكرده در هفده هزار پا هست چون كامپيوتر بهش اينو نشون ميداده ولي در واقع در چهارده هزار پا بوده ....
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    9 0
    یکی از نظرات خوانندگان همین یخ زدگی سیستم سوخت و روغن رو بیان کرده بود.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    18 0
    اين هواپيما براى اين شرايط هوايي مناسب نبوده و بهمين خاطر هم بخاطر يخ زدگى سنسورهاى اعلام ارتفاع و سرعت به كوه خورده مقصر شركت آسمان ، هواپيمايي كشورى هست كه نظارت تداشتن ، غرامت هر مسافر در آمريكا ٤.٥ مليون دلار براى هر مسافره و كمترين غرامت هم در جهان حدود ٥٠٠هزار دلار بوده حالا بايد غرامت بدين چند ميدين به خانواده هاشون؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    21 0
    فقط آسمان اينجورى نيست در همه ايرلاين ها اين قصورها صورت ميگيره منتها تا يكيش سقوط نكنه مشخص نميشه
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    3 0
    پرسش اینجاست که خلبانی با چندین سال تجربه پروازی بین یاسوج و تهران، چرا کاهش ارتفاع داده؟ آیا دستگاه موقعیت یاب جی پی اس، موقعیت مکانی را درست مشخص کرده؟ آیا در جعبه سیاه، اطلاعات جی پی اس به هنگام کاهش ارتفاع با موقعیت واقعی هواپیما، همخوانی داشته؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    4 0
    مشکل فنی ، خطای انسانی و شاید هم بد شانسی در همه جای دنیا موجب سقوط کم شمار هواپیما ها و تلفات انسانی می شود. ما این را بخوبی می دانیم و شاید وقوع این حادثه در ایران هم واقعا ناشی از خطای انسانی یا بد شانسی بوده باشد اما ... اما چیزی که ما را آزار می دهد جریان پیوسته ای از خطا های غیر قابل قبول است که در تمام سطوح مدیریتی در حال وقوع می باشد و ما را نسبت به هر خبر یا رویدادی حساس و بدبین کرده است. با دیدن این حجم عظیم از دورغ و ریا و بی وجدانی های روزمره چطور می توانیم به گزارش سقوط ، دیدی خوش بینانه داشته باشیم ؟ گرفتاری امروز ما از دست رفتن اعتماد ملی است که خود حاصل ده ها سال سوء مدیریت و ترجیح ظالمانه تعهد ریاکارانه به تخصص است.