با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز دوشنبه 21 اسفند 1396 می‌کنیم.

 

به گزارش خبرآنلاین، برگزیده این اخبار به شرح زیر است:

شماره 1- اف‌بی‌آی «وینسنت راموس» مدیر کمپانی «فانتوم سکیور» را بازداشت کرد. راموس متهم است با امن کردن گوشی‌های بلک‌بری، آنها را در اختیار قاچاقچیان مواد مخدر قرار داده تا بتوانند بدون اینکه ردیابی شوند(از کار انداختن جی پی اس، اینترنت، دوربینو ...)، به کارهای خلاف خود ادامه دهند. «نیکلاس چِویرون» مامور مخفی اف‌بی‌آی با نفوذ در کمپانی، باعث دستگیری راموس شده است.

شماره 2- فرم کاریابی مرحوم «استیو جابز» که مربوط به سال 1973 است توسط حراجی RR به قیمت پایه 50 هزار دلار به حراج گذاشته شد.

شماره 3- مایکروسافت نسخه ویژه گلکسی اس 9 را در فروشگاه‌های خود عرضه می‌کند. آفیس، اسکایپ و ... در کنار لانچر ویندوزی روی پرچم‌دار 2018 سامسونگ در فروشگاه مایکروسافت دیده می‌شود.

شماره 4- آمازون سرویس ویدئویی خود را در هند توسعه می‌دهد. افزودن شوهای هندی و فیلم‌های محلی به 5 زبان بومی در هند از برنامه‌های آمازون در سال 2018 است.

شماره 5- عینک‌های هوشمند چینی مجهز به فناوری تشخیص چهره حین برگزاری مراسم ملاقات اعضای پارلمان در پکن مورد آزمایش قرار گرفت تا مظنونین احتمالی ذخیره شده در دیتابیس را به دام بیندازند.

شماره 6- « Ralph Dommermuth» میلیاردر آلمانی از دویچه تله‌کام خواست برای توسعه شبکه فیبر نوری در این کشور با هم متحد شوند. بر اساس برنامه آنجلا مرکل موسوم به Gigabit society دولت 10 تا 12 میلیارد یورو روی فناوری جدید پهنای باند تا سال 2025 سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

شماره 7- پاناسونیک کارخانه تولید دوربین‌های امنیتی خود در چین را به مبلغ 450 میلیون دلار می‌فروشد.

شماره 8 - استفاده از وی‌چت روی گوشی‌های دولتی در استرالیا ممنوع شد.

شماره 9- گوگل، «اندروید وی-یر» را متحول می‌کند. قرار است «Wear OS» جایگزین پلتفرم موجود شود. لوگوی W روی ساعت هوشمند و ... دیده خواهد شد.

شماره 10 - توئیتر پس از بستن قرارداد با Major League Soccer قرار است بازی‌های فوتبال آمریکایی را به صورت زنده پخش کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =