ابتکار جوان لرستانی در ارائه دو طرح زیست محیطی ملی

صبح امروز آیین تجلیل از حامیان پویش ملی مسیر پاک تا کربلا و مسابقه عکاسی تالاب ها در سالن اجتماعات شهرداری مرکزی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، این برنامه با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خرم آباد، اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان و شورای اسلامی شهر خرم آباد برگزار شد.

در این آیین از دو طرح مهندس رضا ابراهیم جوان خوش ذوق خرم آبادی جهت ارائه دو طرح پویش ملی حامیان مسیر پاک تا کربلا و پویش مردمی سیزده پاک تقدیر و تشکر شد.

گفتنی ست:رضا ابراهیم از عوامل سازمان فرهنگی شهرداری خرم آباد و دبیر انجمن همیاران طبیعت است که به مدت سه سال در پویش مردمی سیزده پاک و فرهنگ سازی در حوزه داشتن طبیعتی پاک نقشی برجسته ایفا نموده است.

ابراهیم در خصوص پویش ملی مسیر پاک تا کربلا نیز توضیح داد: هر ساله با تردد ملی مردم در این مسیر ظروف غذایی نذری و مواد تجزیه ناپذیری زیادی در طبیعت باقی می ماند که در همین راستا پویش مردمی مسیر پاک تا کربلا  راه اندازی شد.این پویش یک طرح زیست محیطی با هدف حفظ پاکی مسیر استانهای مرزی ایران تا نواحی عتبات عالیات و کربلاست.

لازم به ذکر است: این پویش برای اولین بار در استان لرستان آغاز شد و به تدریج به عنوان الگوی در استانهای کشور قرار گرفت.

رییس شورای شهر محمد شهر کرج نیز با حضور در جلسه امروز این پویش و طرح استان لرستان یکی از ضروریات مهم در موسم اربعین عنوان کرد و افزود: این ابتکار و تدابیر انجمن های زیست میحطی لرستان جای تقدیر و تشکر دارد و باید برای استمرار و تداوم این طرح تلاش کرد.

در پایان این مراسم از نفرات برگزیده مسابقه عکاسی روز جهانی تالابها، فعالان زیست محیطی حوزه پویش های مردمی، اعضای انجمن های فعال زیست محیطی و شماری از خبرگزاری های فعال در این حوزه نیز تجلیل شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =